Hoofdmenu

Beta-testen voor ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 30, 2017, 08:59:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Hotting

Stamgegevens downloaden werkt weer  :duim:
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op augustus 29, 2017, 14:11:56 PM
Stamgegevens downloaden werkt weer  :duim:

dan denk ik dat alles weer onder controle is?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op augustus 29, 2017, 15:55:52 PM
Citaat van: Maarten Hotting op augustus 29, 2017, 14:11:56 PM
Stamgegevens downloaden werkt weer  :duim:

dan denk ik dat alles weer onder controle is?!
Lijkt weer allemaal goed te werken!
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op augustus 29, 2017, 17:20:38 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 29, 2017, 15:55:52 PM
Citaat van: Maarten Hotting op augustus 29, 2017, 14:11:56 PM
Stamgegevens downloaden werkt weer  :duim:

dan denk ik dat alles weer onder controle is?!
Lijkt weer allemaal goed te werken!

:duim: (de beroemde ObsMapp- 24uurs-service  ;) )
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op augustus 29, 2017, 18:16:16 PM
Citaat van: Maarten Hotting op augustus 29, 2017, 17:20:38 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 29, 2017, 15:55:52 PM
Citaat van: Maarten Hotting op augustus 29, 2017, 14:11:56 PM
Stamgegevens downloaden werkt weer  :duim:

dan denk ik dat alles weer onder controle is?!
Lijkt weer allemaal goed te werken!

:duim: (de beroemde ObsMapp- 24uurs-service  ;) )

Hoi Alex, bij mij werkt alles ook weer naar behoren, Grote klasse weer en die 24-uurs service is weer geweldig!!! Net als alles wat jullie aan waarneming.nl gerelateerde dingen voor elkaar hebben weten te krijgen in de afgelopen jaren!! Grote klasse :duim: :duim: :duim: :duim:. Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

marcel123

Ik kan geen SDcard meer kiezen bij Instellingen>Hamburgermenu>Geheugenkaart. De melding is ''Dit is niet beschikbaar voor deze versie van Android''. Terwijl een niet veel oudere versie dan 7.12.10b9 (4890) die bug niet had. Graag werkend maken voor alle Android versies, ook 6.0.1.

Alex Kwak

Citaat van: optilete op augustus 31, 2017, 19:55:19 PM
Terwijl een niet veel oudere versie dan 7.12.10b9 (4890) die bug niet had.

Twee fouten in één zin. Het is geen bug, en dit is al heel lang zo.
In Android 6+ kan je alleen de sd-kaart-locatie zetten op de manier zolas Android dat bedoeld heeft, via 'Reset SD-kaart'.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#67
Citaat van: Alex Kwak op augustus 31, 2017, 21:19:56 PM
In Android 6+ kan je alleen de sd-kaart-locatie zetten op de manier zolas Android dat bedoeld heeft, via 'Reset SD-kaart'.
Dus met Android 5 kan je wel zelf de SDcard kiezen?
Overigens kiezen camera app en HiQ MP3 wel de SD card als je die selecteert.

hiskodevries

#68
mmm. obsmapp 7.12.10b9
2 waarnemingen vanuit obsidentify verstuurd (0.9.10) de foto`s waren geimporteerd vanuit de galerij en hadden geen gps gegevens
en 2 waarnemingen met obsmapp zelf ingevoerd.
De laatste 2 zijn geupload
de eerste 2 zitten vast in obsmapp met de melding 'ongeldige coordinaten' wat nu ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

ik probeer deze 2 waarnemingen via wijzigen aan een lokatie te helpen, maar in het wijzig scherm start de gps niet, dus ik kijk nu al minuten naar 'Wachten op lokatie-fix' zonder een gps symbool in het notificatie centrum.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op september 01, 2017, 09:09:21 AM
ik probeer deze 2 waarnemingen via wijzigen aan een lokatie te helpen, maar in het wijzig scherm start de gps niet, dus ik kijk nu al minuten naar 'Wachten op lokatie-fix' zonder een gps symbool in het notificatie centrum.

Da's een bug. Ga ik zsm naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Citaat van: hiskodevries op september 01, 2017, 09:09:21 AM
ik probeer deze 2 waarnemingen via wijzigen aan een lokatie te helpen, maar in het wijzig scherm start de gps niet, dus ik kijk nu al minuten naar 'Wachten op lokatie-fix' zonder een gps symbool in het notificatie centrum.
obsmapp 7.12.10b9
Ik heb vergelijkbare waarnemingen wel een coordinaat toegekend gekregen maar ze belanden dan wel in de Atlantische Oceaan.  Twee via Obsmapp ingevoerde waarnemingen blijven hangen, terwijl daar niets mis mee lijkt.

Alex Kwak

Citaat van: optilete op september 01, 2017, 19:36:54 PM
Ik heb vergelijkbare waarnemingen wel een coordinaat toegekend gekregen maar ze belanden dan wel in de Atlantische Oceaan. 

Welke coördinaat hadden ze (ongeveer) moeten hebben en welke hebben ze gekregen?

Citaat van: optilete op september 01, 2017, 19:36:54 PM
Twee via Obsmapp ingevoerde waarnemingen blijven hangen, terwijl daar niets mis mee lijkt.

Wat de is afwijking van de coördinaat? Hoe is de locatie ingevoerd, gewoon met gps op gecorrigeerd op de kaart?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#73
Citaat van: Alex Kwak op september 01, 2017, 19:54:32 PM
Citaat van: optilete op september 01, 2017, 19:36:54 PM
Twee via Obsmapp ingevoerde waarnemingen blijven hangen, terwijl daar niets mis mee lijkt.
Wat de is afwijking van de coördinaat? Hoe is de locatie ingevoerd, gewoon met gps op gecorrigeerd op de kaart?
Er lijkt niks mis mee. De waarnemingen zijns gewoon op gps ingevoerd. De locatie is Kampina Huisvennen en dat klopt ook. De waarneming is niet gecorrigeerd op de kaart.

Ik heb rond die tijd wel een of meer identificaties uitgevoerd met ObsIdentify, eentje ervan is geupload: https://observation.org/waarneming/view/143542695
Maar niet allemaal....
en ik herinner me nu ook een fout, 'file copy failed'.  [zie daarvoor de melding https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=405949.msg2148532#msg2148532 ]
En ''er worden 4 waarnemingen aangeboden aan obsmapp'' maar er wordt er maar eentje van geimporteerd.




marcel123

#74
Opgelost, ik kan de waarneming wel per stuk uploaden.

Het eerste probleem is denk ik dat ik geen kaart kan zien van de locatie rond 0,0 dus klik je op een niet-zichtbare kaart en kom je op een locatie rond 0,0 uit...
Als er een gps locatie is is het denk ik handiger de kaart te tonen van de gps locatie ipv die van 0,0.


Maarten Hotting

Ik heb ook nog 3 waarnemingen staan die niet geupload kunnen worden wegens ongeldige coordinaten.

Een ander probleem waar ik vanavond achter kwam is dat het niet meer mogelijk is om meerdere foto's aan een waarneming te koppelen.
Op het moment dat ik een tweede foto toevoeg verdwijnt de eerste foto. Dit was voorheen niet zo volgens mij.
Groet,
Maarten

Maarten Hotting

#76
Ik heb een aantal waarnemingen vanuit ObsIdentity geupload naar Obsmapp.
Via ObsID een foto vanuit de gallery openen en dan doorzetten naar Obsmapp gaat goed.
Echter als ik via de gallery een foto deel met Obsmapp, de identificatie accepteer en doorzet naar Obsmapp wordt gevraagd of ik de tijd en locatie wil overnemen.
Als je hierop Ja klikt wordt dat netjes overgenomen, maar als je op Nee klikt worden ongeldige coordinaten ingevoerd, namelijk 0,0000 / 0,0000.
Hier moet of de huidige GPS locatie worden overgenomen of een extra vraag komen om de locatie in te vullen.

Edit: Zie: https://observation.org/waarneming/view/143553400
De locatie bij deze waarneming heeft andere coordinaten dan ik in het lijstje bij ObsID heb zien staan, daar stonden allemaal nullen als coordinaten.

Het uploaden van een individuele waarneming met ongeldige coordinaten is wel mogelijk, dat zou ook niet mogen?
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Even een late reactie: het is inmiddels niet meer mogelijk om waarnemingen met ongeldige coördinaten te gebruiken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Er komen vandaag en morgen waarschijnlijk een flink aantal beta-updates. Dat is omdat ik wat zaken voor ObsWatch moet testen, en daar even geen andere snelle manier voor is dan via de beta.
Excuses voor de overlast.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

De huidige beta kan eenmalig(!) zéér traag opstarten. Geef 'm gewoon de tijd, ik zal dit probleem voor de productie versie oplossen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

De huidige beta werkt niet met de verzamelgroep. Dit wordt uiteraard zsm opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op november 24, 2017, 12:16:38 PM
De huidige beta werkt niet met de verzamelgroep. Dit wordt uiteraard zsm opgelost.

Om welke versie gaat dat? Ik heb er nu 7.15.5 op staan (versienummer doet vermoeden dat het om een productieversie gaat), moet ik dan nog uitkijken met voorgestelde updates?
Ik maak namelijk erg veel (eigenlijk bijna altijd) gebruik van de verzamelgroep...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

wim veraghtert

7.15.7b1
ik moet inderdaad de hele tijd van soortgroep wisselen, Alle soorten werkt niet.

mvg
admin nachtvlinders waarnemingen.be

Alex Kwak

#83
Citaat van: SlechtValk op november 24, 2017, 13:04:16 PM
Citaat van: Alex Kwak op november 24, 2017, 12:16:38 PM
De huidige beta werkt niet met de verzamelgroep. Dit wordt uiteraard zsm opgelost.

Om welke versie gaat dat? Ik heb er nu 7.15.5 op staan (versienummer doet vermoeden dat het om een productieversie gaat), moet ik dan nog uitkijken met voorgestelde updates?
Ik maak namelijk erg veel (eigenlijk bijna altijd) gebruik van de verzamelgroep...

In deze thread gaat het altijd over een beta-versie, dus met een 'b' in de naam.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 24, 2017, 12:16:38 PM
De huidige beta werkt niet met de verzamelgroep. Dit wordt uiteraard zsm opgelost.

Is verholpen in de update 7.15.7b2 die nu elk moment online kan komen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Binnenkort komt er een beta van 7.17
Hierin is onder water het een en ander veranderd in de groepen. Als het goed is zal je niets anders merken dan dat de benaming iets is gewijzigd, en dat de eventuele favorietengroepen zijn verdwenen. Maar ondanks dat dit heel goed is getest kan dit uiteraard altijd fout gaan. Graag daar dus extra aandacht voor.
Mocht het helemaal fout gaan kan je altijd nog in de geavanceerde instellingen je hele soortendatabase verwijderen en de groepen opnieuw downloaden. Maar nogmaals, dat zou dus niet nodig moeten zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op februari 09, 2018, 08:47:08 AM
... en dat de eventuele favorietengroepen zijn verdwenen. ...

is hier wel een alternatief voor gekomen? of kun je favorieten gewoon weer opnieuw instellen? ik maak namelijk bijna altijd gebruik van de favorietengroep (als ik niet aan het inspreken ben).

Edit: ik maak semi-continu gebruik van de "verzamelgroep" ik neem aan dat je dat bedoelde met favorietengroepen?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 09, 2018, 16:17:49 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 09, 2018, 08:47:08 AM
... en dat de eventuele favorietengroepen zijn verdwenen. ...

is hier wel een alternatief voor gekomen? of kun je favorieten gewoon weer opnieuw instellen? ik maak namelijk bijna altijd gebruik van de favorietengroep (als ik niet aan het inspreken ben).

Edit: ik maak semi-continu gebruik van de "verzamelgroep" ik neem aan dat je dat bedoelde met favorietengroepen?

De favorieten worden zo weinig gebruikt dat bijna niemand ze nog kent ;-)
En nee dus, het is iets heel anders dan de verzamelgroep :-) Die blijft gewoon bestaan
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op februari 09, 2018, 16:20:50 PM
De favorieten worden zo weinig gebruikt dat bijna niemand ze nog kent ;-)
En nee dus, het is iets heel anders dan de verzamelgroep :-) Die blijft gewoon bestaan

Dan ben ik stiekem heel benieuwd waar ik die favorieten kan/kon vinden... en wat het precies inhield...

ik was in de veronderstelling dat ik ObsMapp en de meeste functies wel redelijk goed kende... maar dit is blijkt een blinde vlek :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 09, 2018, 16:27:20 PM
Dan ben ik stiekem heel benieuwd waar ik die favorieten kan/kon vinden... en wat het precies inhield...

Die moest je op de site aanmaken, maar die functionaliteit staat inmiddels al uit
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!