Hoofdmenu

Beta-testen voor ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 30, 2017, 08:59:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Borst

#480
Hey Alex, niet rampzalig maar als ik in ObsMapp (7.25b4 8442) binnen 2 seconden na het opstarten een waarneming probeer in te voeren sluit de app en krijg ik een standaard android melding "Obsmapp blijft stoppen". Als ik iets langer wacht is er niks aan de hand.

Edit: in 7.25 is er niks aan de hand!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Dag Alex,

in de jongste versie 9.0b18 verspringt na invoer van enkele waarnemingen met de 'favorieten' als aangegeven soortgroep, de soortgroep automatisch naar de soortgroep van de laatst ingevoerde soort. Ik veronderstel dat dit niet de bedoeling is.
In vorige versies bleef de aangegeven soortgroep 'verzamelgroep' staan tot die werd gewijzigd naar een andere soortgroep vb. Vogels en dus niet automatisch of ongevraagd.

Mvg,

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Als je waarnemingen upload krijg je twee meldingen dat dit gelukt is, waarvan 1 op de achtergrond die vanzelf verdwijnt
Als de waarnemingen ook fotos hebben vind ik het wel betrekkelijk lang duren voordat de geupload zijn.
Bij drie waarnemingen met foto duurde dat toch wel 10-20 seconden waarbij 1 waarneming als fout werd aangemerkt. Bij een tweede poging ging die wel mee
Ik durf niet te voorspellen hoe snel een upload is als je tientallen waarnemingen met foto / geluid hebt klaar staan.

Het is wel fantastisch dat geen wachttijd meer is voordat de waarnemingen op de site zichtbaar zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0