Hoofdmenu

Dutch most wanted

Gestart door laatvlieger, januari 29, 2017, 18:32:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Vincent Hart op januari 30, 2017, 20:02:36 PM

Precies, dat zal dus nooit gebeuren. Ondanks al die vieze twitchers die helpen bij het valideren van foto's en het beantwoorden van forumvragen. Dus waarom wel andersom?

Doe toch normaal, joh. Jij bent de enige die het over vieze twitchers en dergelijke hebt.
De keuze van de soorten doet gewoon geen enkel recht aan wat 'Dutch' graag zouden willen zien. Dat iemand niet achter zeldzaamheden aanrent wil niet zeggen dat hij alleen huismussen wil zien.
Iemand zou natuurlijk een nieuw identiek topic kunnen beginnen, met voor twitchers als enige optie: 'alles wat zeldzaam is'.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Dat lijkt me een stuk productiever dan in topics over zaken die je niet interesseren eindeloos dezelfde mantra te herhalen, die je vervolgens als er een volkomen logische vergelijking gemaakt wordt, wederom niet in staat bent te verdedigen :) Ik ga nu in meeuwentopics melden dat ik meeuwen kut vindt, want dat is normaal, toch?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op januari 30, 2017, 21:12:09 PM

Dat lijkt me een stuk productiever dan in topics over zaken die je niet interesseren eindeloos dezelfde mantra te herhalen, die je vervolgens als er een volkomen logische vergelijking gemaakt wordt, wederom niet in staat bent te verdedigen :) Ik ga nu in meeuwentopics melden dat ik meeuwen kut vindt, want dat is normaal, toch?

Dit topic heet 'Dutch most wanted'. Twitchers zijn niet de enige 'Dutch' hier. Je ziet het aan de reacties. Allemaal geïnteresseerde 'Dutch', maar jij wil ze uitsluiten omdat ze geen twitcher zijn.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Ik kan me onmogelijk verdedigen tegen de mist in je hoofd, dus dat zal ik ook niet proberen :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

laatvlieger

Citaat van: jeroenroelofsen op januari 30, 2017, 20:08:36 PM
Citaat van: laatvlieger op januari 30, 2017, 14:53:33 PM
Citaat van: Ben Gaxiola op januari 30, 2017, 14:25:43 PM
Er had toch minstens een Amerikaans zangertje bij moeten staan: man Bonte Zanger.
Eens! Tot zojuist (toen er nog 48 stemmers waren) waren er nog 37 van de 81 soorten die nog geen stem hadden gekregen. Ik zal in de loop van de week deze "nul soorten" uit de poll verwijderen en vervangen door hier voorgestelde soorten (bijvoorbeeld maskerklauwier, bonte zanger, bergheggenmus, ...)! Dan werken we op die manier om de beperkingen van het forum heen en blijft de lijst tegelijkertijd lekker levendig!
Op zich goed idee, maar als je al gestemd heb, dan kun je niet alsnog opnieuw stemmen voor de toegevoegde soort.
Jeroen, lees nog een keer mijn eerste bericht. Je kunt namelijk wel opnieuw stemmen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

RamonVerstraaten

1. Anders (Velduil), 2. Anders (Wielewaal), 3. Anders (Bijeneter), 4. Notenkraker, 5. Anders (Kleinst Waterhoen)
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

laatvlieger

Citaat van: Margreet Kwh op januari 30, 2017, 20:14:23 PM
Dank voor de mogelijkheid om ook als niet-twitcher te mogen stemmen :angel:
Haha  ;D

Je hoeft ook geen twitcher te zijn om een paar droomsoorten te hebben. Soorten die je al jaren uit je vogelboek kent en die je maar heel zelden ziet, of nog nooit hebt gezien.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Citaat van: HPM op januari 30, 2017, 22:15:33 PM
Citaat van: Vincent Hart op januari 30, 2017, 21:12:09 PM

Dat lijkt me een stuk productiever dan in topics over zaken die je niet interesseren eindeloos dezelfde mantra te herhalen, die je vervolgens als er een volkomen logische vergelijking gemaakt wordt, wederom niet in staat bent te verdedigen :) Ik ga nu in meeuwentopics melden dat ik meeuwen kut vindt, want dat is normaal, toch?

Dit topic heet 'Dutch most wanted'. Twitchers zijn niet de enige 'Dutch' hier. Je ziet het aan de reacties. Allemaal geïnteresseerde 'Dutch', maar jij wil ze uitsluiten omdat ze geen twitcher zijn.
Herman, hou op met die negativiteit. Dit topic is niet negatief bedoelt en dat wil ik graag zo houden. Het is gewoon een leuk topic over soorten waar je al jaren van droomt om die een keer in Nederland te zien, niet meer en niet minder...  (het gaat dus niet over iemands favoriete vogel, of een keuze tussen wel of niet beschermen,... ).

Verder heb ik geen zin in allerlei semantische discussies dus ik neem aan dat het hiermee klaar is en dat we in ieder geval in dit topic weer lekker gaan dromen over mooie vogels!
En als je Ringmus als droomsoort hebt, dan kan ik je vertellen dat de winterperiode een hele mooie tijd is, om die soort op te sporen. Volgens mij kom je uit de omgeving Den Haag, ik had er onlangs nog ca 20 in Valkenburg aan de Rijn. Met op ca 500m een bushalte, dus dat moet lukken lijkt me!
Hier dus: https://waarneming.nl/waarneming/view/133813894
Zo, dan heb ik zelfs jou blij kunnen maken in dit topic!  :duim:
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Voor mij met stip op nummer 1 is de Langstaartklauwier, omdat ik op de dag van de vondst niet kon en de dag erna er voor noppes stond. Erg zure smaak bij het horen van die soort. Hopen dat dat nog eens goed komt.

Verder was het zelf ontdekken van een Vale Gierzwaluw al gaaf, maar als ik ergens van droom is dat het ontdekken van een Siberische Gierzwaluw.
In dezelfde categorie vallen ook Steppehoen, Zwarte Leeuwerik en Renvogel
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HansP

Citaat van: frankneijts op januari 30, 2017, 09:45:15 AM
Aasgier is zeker terecht hier maar Lammer- & Monniks? Veredelde dierentuinmeuk toch?

Frank, even beter je huiswerk doen voordat je roept.
Groet,
Hans Pohlmann

HPM

Citaat van: laatvlieger op januari 31, 2017, 10:41:16 AM

Herman, hou op met die negativiteit. Dit topic is niet negatief bedoelt en dat wil ik graag zo houden....

Ik zeg niet dat dit topic negatief bedoeld is. Vincent maakte het negatief. Voor die tijd was er niets meer aan de hand dan dat een paar mensen wat kanttekeningen plaatsten. Volstrekt legitiem, maar bepaalde mensen krijgen daar een rood waas voor hun beeldscherm van.
Herman van der Meer

lennartv

Leuk topic! Interessant om te zien hoe er gestemd wordt. Ben wel benieuwd in hoeverre het mee speelt dat een soort realistisch moet zijn. Ik ga er toch vanuit dat de meeste mensen nog een stuk wilder zullen worden van een Bandijsvogel of een Kuifpapegaaienduiker in Nederland, dan van een Grote trap of een Ivoormeeuw. Bij die eerste weet je dat je gelijk moet gaan omdat zoiets nooit meer voor zal komen, terwijl bij de laatste een herhaling toch wat waarschijnlijker wordt. Maar misschien denk ik dat alleen  ;)
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

laatvlieger

Citaat van: lennartv op januari 31, 2017, 11:30:58 AM
Leuk topic! Interessant om te zien hoe er gestemd wordt. Ben wel benieuwd in hoeverre het mee speelt dat een soort realistisch moet zijn. Ik ga er toch vanuit dat de meeste mensen nog een stuk wilder zullen worden van een Bandijsvogel of een Kuifpapegaaienduiker in Nederland, dan van een Grote trap of een Ivoormeeuw. Bij die eerste weet je dat je gelijk moet gaan omdat zoiets nooit meer voor zal komen, terwijl bij de laatste een herhaling toch wat waarschijnlijker wordt. Maar misschien denk ik dat alleen  ;)
Ik denk dat jij dat denkt  ;)

Onderschat niet hoe hoog grote trap en ivoormeeuw op sommige wenslijstjes staan! Grote trap... man... een soort die vroeger nog in winters in groepjes naar ons land kwam en ook nog eens een supermooie vogel is en een van de zwaarste nog vliegende vogels... ik heb ze zelf ooit als broekie eenmaal gezien, daarna nooit meer..

en dan ivoormeeuw... zo´n lief aandoenlijke meeuwtje en dan stiekem walviskarkassen aanvreten op het poolijs...wie wil dat nou niet in Nederland?

(maar mijn hoogste op de verlanglijst is op dit moment toch wel Steppehoen. Echt een mythische soort vind ik dat! En denk dat het nog steeds moet kunnen een keer. 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Rolfdezoet

Wat valt er nou te wensen aan vogeltjes die overal rondvliegen? Ga dan gewoon kijken in plaats van jezelf te vervelen met deze stoffige forums.

Rolf

migratorius

Citaat van: laatvlieger op januari 31, 2017, 12:09:50 PMstiekem walviskarkassen aanvreten op het poolijs...wie wil dat nou niet in Nederland?
Haha, nee dank je, dat is me veel te gevaarlijk – heb je wel eens beelden van een ontploffende walvis gezien?

JanHein

frankneijts

Citaat van: HansP op januari 31, 2017, 11:02:09 AM
Citaat van: frankneijts op januari 30, 2017, 09:45:15 AM
Aasgier is zeker terecht hier maar Lammer- & Monniks? Veredelde dierentuinmeuk toch?

Frank, even beter je huiswerk doen voordat je roept.

Als jij me ook maar een héél klein beetje gevolgd had op dit forum, had je geweten dat ik mijn (knip)ogen vaak verberg achter een zonnebril ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Citaat van: Rolfdezoet op januari 31, 2017, 15:04:02 PM
Wat valt er nou te wensen aan vogeltjes die overal rondvliegen? Ga dan gewoon kijken in plaats van jezelf te vervelen met deze stoffige forums.

Rolf

Oei, ik wens me al ongans sinds Voous en Slijper.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: Rolfdezoet op januari 31, 2017, 15:04:02 PM
Wat valt er nou te wensen aan vogeltjes die overal rondvliegen? Ga dan gewoon kijken in plaats van jezelf te vervelen met deze stoffige forums.

Rolf

Volgens mij heeft niemand het hier gehad over soorten die overal rondvliegen.
Misschien ben je ook nog wel te jong om te weten dat verschillende vogelsoorten recent uit Nedeland zijn verdwenen (uigestorven) en andere soorten regionaal. Er zijn mensen die zulke soorten graag terug zouden willen hebben in Nederland of in hun regio.
Herman van der Meer

laatvlieger

Tussenstand tien droomsoorten:
Steppehoen (Pallas's Sandgrouse)   22
Reuzenzwartkopmeeuw   19
Ivoormeeuw (Ivory Gull)   18
Notenkraker   17
Grote Trap   15
Wenkbrauwalbatros   13
Huismus (en alle andere jaarlijks in Nederland voorkomende soorten, keuzeoptie voor de niet-twitchers)   12
Renvogel   12
Groene Bijeneter (Blue-cheeked Bee-eater)   12
Steenarend   11
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Volgende soorten staan nog steeds op 0. Daarom ga ik deze verwijderen uit de poll en daardoor komen en nieuwe plekken vrij voor andere soorten!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Sorry mensen... Dit forum werkt niet mee...
Gelukkig had ik het lijstje van tevoren even voor mezelf opgeschreven.
Ik had die nulsoorten verwijderd en nieuwe toegevoegd, maar daardoor verschuift de hele poll... Om knettergek van te worden...

Nu klopt de telling dus niet meer... ik sluit de poll even totdat ik een oplossing heb.. (niet eerder dan na dit weekend)

Dit was de lijst zoals hij er stond:
Huismus (en alle andere jaarlijks in Nederland voorkomende soorten, keuzeoptie voor de niet-twitchers)   12
Anders (soort staat niet in het lijstje, vermeld de soort die je graag zou willen zien in Nederland)   9
Harlekijneend   7
Steller's Eider   5
Wenkbrauwalbatros   13
Donsstormvogel spec   0
Aziatische wespendief   4
Lammergier   6
Aasgier   7
Monniksgier   1
Keizerarend   5
Balkansperwer   0
Steenarend   11
Havikarend   4
Spaanse Keizerarend   3
Kleine Torenvalk   3
Amoervalk   5
Sakervalk   0
Lannervalk   0
Soraral   2
Canadese Kraanvogel   4
Siberische Kraanvogel   2
Grote Trap   15
Kraagtrap   6
Renvogel   12
Mongoolse plevier   0
Steppeplevier (Oriental Plover)   2
Grote Kanoet   1
Steltstrandloper   0
Taigastrandloper (Long-toed Stint)   3
Kleinste strandloper (Least Sandpiper)   1
Grijze strandloper   0
Roodkeelstrandloper   2
Stekelstaartsnip (Pin-tailed Snipe)   1
Amerikaanse Houtsnip (American Woodcock)   0
Rode Grutto (Limosa haemastica)   1
Kleine Regenwulp (Little Curlew)   7
Bartrams Ruiter (Bartramia longicauda)   7
Amerikaanse bosruiter (Solitary Sandpiper)   0
Amerikaanse Oeverloper (Actitis macularius)   0
Siberische Grijze Ruiter (Grey-tailed Tattler)   2
Willet   1
Zuidpooljager (South Polar Skua)   1
Ivoormeeuw (Ivory Gull)   18
Dunbekmeeuw (Slender billed gull)   2
Kleine Kokmeeuw (Bonaparte's Gull)   0
Ross' Meeuw (Ross' Gull)   3
Lachmeeuw (Laughing Gull)   0
Franklins meeuw (Franklin's Gull)   2
Reuzenzwartkopmeeuw   19
Adouinsmeeuw   3
Kamtsjatkameeuw (Slaty-backed Gull)   1
Bonte Stern (Sooty Tern)   3
Brilstern (Bridled Tern)   0
Dikbekzeekoet (Thick-billed Murre)   0
Zilveralk (Ancient murrelet)   0
Kuifpapegaaiduiker (Tufted Puffin)   4
Steppehoen (Pallas's Sandgrouse)   22
Boskoekoek (oriental cuckoo)   2
Egyptische nachtzwaluw (Egyptian Nightjar)   1
Schoorsteengierzwaluw (Chimney Swift)   2
Stekelstaartgierzwaluw (White-throated Needletail)   6
Siberische Gierzwaluw (Pacific Swift)   2
Bandijsvogel (Belted Kingfisher)   4
Groene Bijeneter (Blue-cheeked Bee-eater)   12
Scharrelaar (European Roller)   6
Syrische Bonte Specht (Syrian Woodpecker)   1
Roodoogvireo (Red-eyed Vireo)   1
Langstaartklauwier (Long-tailed Shrike)   6
Daurische Kauw   0
Notenkraker   17
Westelijke Orpheusgrasmus   0
Oostelijke Orpheusgrasmus   0
Kalanderleeuwerik   0
Bergkalanderleeuwerik   2
Kleine Sprinkhaanzanger   2
Siberische Sprinkhaanzanger   2
Zwarte Leeuwerik   10
Witvleugelleeuwerik   3
Kleine Kortteenleeuwerik   0
Wilgengors   7
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

rudi

Van mij mag de Grijze Junco op de lijst, deze heb ik slechts 3x gezien in Europa, nou ja eh, in Beijum / Groningen.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer