Welke bladwesplarven op look-zonder-look? => Athalia liberta

Gestart door Rayan Majoor, januari 28, 2017, 12:48:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/134131468
Bladwesp onbekend - Symphyta indet. gezien op 2016-09-01 Baarn
Foto's:














bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

gardensafari

Ik zie twee soorten, of de bovenste twee foto's zijn van een zeer jong exemplaar.
Op de onderste foto's, met die grijze, staat hoogstwaarschijnlijk Athalia liberta.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Rayan Majoor

Op de eerste twee foto's staat inderdaad dezelfde larve zoals ik ze gevonden had (rond de 0,5 cm groot als ik het me goed herinner).
In ieder geval bedankt voor de reactie! Voer ik hem zo in :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

JohanvantBosch

Citaat van: r.majoor op februari 03, 2017, 07:30:09 AM
Op de eerste twee foto's staat inderdaad dezelfde larve zoals ik ze gevonden had (rond de 0,5 cm groot als ik het me goed herinner).
In ieder geval bedankt voor de reactie! Voer ik hem zo in :blink:

Als je die eerste twee foto's op een andere datum hebt gemaakt, lijkt het mij goed om ze ook op die datum in te voeren

Rayan Majoor

Citaat van: JohanvantBosch op februari 03, 2017, 19:21:04 PM
Citaat van: r.majoor op februari 03, 2017, 07:30:09 AM
Op de eerste twee foto's staat inderdaad dezelfde larve zoals ik ze gevonden had (rond de 0,5 cm groot als ik het me goed herinner).
In ieder geval bedankt voor de reactie! Voer ik hem zo in :blink:

Als je die eerste twee foto's op een andere datum hebt gemaakt, lijkt het mij goed om ze ook op die datum in te voeren
Ik heb heb hem gewoon ingevoerd op de datum waarop ik de eerste twee foto's heb gemaakt... en in de beschrijving bij de foto's zet ik bij kweeksituaties altijd op welke dag ik de foto heb gemaakt, tenzij het nog op de dag is waarop ik de dieren gevonden heb.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

JohanvantBosch

Prima, ik had niet door dat de latere foto's in kweeksituatie waren. O0