Hoofdmenu

Taxus?

Gestart door Hannie Luijten, januari 27, 2017, 16:57:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Aangezien de waarneming al een tijdje staat en nog niet is gekeurd heb ik het misschien verkeerd. Wat zie ik over het hoofd en/of welke foto's moet ik maken om tot een zekere determinatie te kunnen komen?

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/133594081
Taxus - Taxus baccata gezien op 2017-01-12 Harfsen
Foto's:

bij voorbaat dank Hannie Luijten
Groet, Hannie

KoenVerhoogt

Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Hannie Luijten

Oke dus zeer waarschijnlijk toch goed. Ik heb er nog naar staan kijken vandaag en dacht: Echt onmiskenbaar Taxus. Maar ja, er zijn wel meer planten waar ik wel eens de mist mee in ga. Dus dan ga ik toch weer twijfelen.
Bedankt voor de reactie  ;)
Groet, Hannie

Rob Koelman

Citaat van: Hannie Luijten op januari 27, 2017, 16:57:01 PMAangezien de waarneming al een tijdje staat en nog niet is gekeurd heb ik het misschien verkeerd.

Dag Hannie,

De waarneming is van iets meer dan twee weken geleden. Dan is het helemaal niet zo raar dat er nog niet naar gekeken is...

Een beetje geduld dus...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Citaat van: Rob Koelman op januari 27, 2017, 18:35:55 PM
Citaat van: Hannie Luijten op januari 27, 2017, 16:57:01 PMAangezien de waarneming al een tijdje staat en nog niet is gekeurd heb ik het misschien verkeerd.

Dag Hannie,

De waarneming is van iets meer dan twee weken geleden. Dan is het helemaal niet zo raar dat er nog niet naar gekeken is...

Een beetje geduld dus...  ;)

Weet ik, maar i.h.a. worden mijn planten behoorlijk snel beoordeeld. En daarmee bedoel ik binnen 24 uur (soms zelfs binnen een minuut  B). Rariteiten wil nog wel eens wat (behoorlijk) langer duren. No problem. Maar, al mijn latere waarneming zijn al lang beoordeeld.  En als ik dan latere waarnemingen van Taxus zie die door anderen zijn gemeld en die wel al zijn goedgekeurd, dan ga ik aan mijzelf twijfelen en dan word ik helaas toch ongeduldig. Nee dat is eigenlijk niet het goede woord. Ik word heel erg nieuwsgierig naar wat het dan wel zou zijn  ;D
Groet, Hannie