Genoeg details voor een naam van deze plant? Hope so :)

Gestart door Josee, januari 24, 2017, 13:13:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/134035767
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2010-05-21 Rotterdam - Oosterflank
Foto's:


bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

HPM

Herman van der Meer

Josee

 Dank voor je antwoord Herman :) Op het verkeerde been gezet door mijn eigen vertekenende foto... Staat er naast de braam Klein kruiskruid in de knop?
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

HPM

Klein Kruikruid herken ik niet. Ik meen wel Kornoelje te zien.
Herman van der Meer

Rob Koelman

Citaat van: Josee op januari 24, 2017, 13:32:07 PMStaat er naast de braam Klein kruiskruid in de knop?

Citaat van: HPM op januari 24, 2017, 13:34:48 PMKlein Kruikruid herken ik niet. Ik meen wel Kornoelje te zien.

Gaat om de bloemknoppen helemaal middenonder in beeld. Zou klein kruiskruid kunnen zijn, maar wel erg weinig details zichtbaar.

En inderdaad ook bladeren van kornoelje...



Met vriendelijke groet, Rob

Josee

 ;D ik heb het natuurlijk over de gesloten knopjes onderop, die ik als nitwit koppelde aan de braam  ;D
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Aah Rob helpt me uit de brand met de braamstruik en een kruid spec. Blij dat ik deze lente kans krijg overvloedig noodzakelijke kenmerken aan te dragen.

Dank weer en fijne middag!
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

HPM

Citaat van: Rob Koelman op januari 24, 2017, 13:39:08 PM

Gaat om de bloemknoppen helemaal middenonder in beeld. Zou klein kruiskruid kunnen zijn, maar wel erg weinig details zichtbaar.
...

Ik vind het wel erg veel knopjes voor Kl.kruiskruid en ook het geheel nogal groot. Daarom ken ik het niet.
Herman van der Meer

Josee

Dank  :duim: Zal deze lente daar nog eens gaan kijken  B) Had niet in de gaten dat er een apart topic is voor het genus Rubus. Dank voor verplaatsen. Ik heb gekozen voor Rubus spec. maar wellicht is Gewone braam wel vast te stellen?

Fijne dag
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers