Gebruikerslijst opschonen?

Gestart door Hinko, november 04, 2007, 20:51:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Ik weet niet hoelang deze persoon gebruiker is http://waarneming.nl/gebruiker.php?id=11452 maar als ik naar de naam kijk en de 0 waarnemingen, dan vraag ik mij af of dit wel zo serieus is. Worden niet actieve gebruikers met 0 waarnemingen na een bepaalde tijd verwijderd?
mvgr, Hinko

petermeer

Hetzelfde geldt voor het forum. Heel veel gebruikers met 0 berichten. Weghalen?

Dat zou dan wel betekenen dat je tot 1 november 2007 dan in één klap 1136 gebruikers (ongeveer 1/3 van alle gebruikers!!!) kwijt raakt.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

vuurvlinder

CiteerDat zou dan wel betekenen dat je tot 1 november 2007 dan in één klap 1136 gebruikers (ongeveer 1/3 van alle gebruikers!!!) kwijt raakt.
Daar heb je gelijk in, maar het geeft wel een realistischer beeld. Ik keek net even naar de lijst met forumgebruikers. Ook hier zijn 1100 gebruikers die nog nooit een bericht gepost hebben. Ook ongeveer een derde van alle forumgebruikers.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Mischien alle eens een mail sturen met uitleg enzo en vragen of het acount kan worden weggehaald?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Guus Peterse

Wat betreft het forum lijkt me dat helemaal niet zo raar. Kan me best voorstellen dat je op het forum meeleest en dat je dan, om de mogelijkheid te hebben te reageren, gebruiker wordt maar dat het reageren er nog niet van gekomen is. Lijkt mij verder geen probleem.
Wat betreft de waarnemers is dat misschien anders.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

vuurvlinder

CiteerWat betreft het forum lijkt me dat helemaal niet zo raar. Kan me best voorstellen dat je op het forum meeleest en dat je dan, om de mogelijkheid te hebben te reageren, gebruiker wordt maar dat het reageren er nog niet van gekomen is. Lijkt mij verder geen probleem.
Wat betreft de waarnemers is dat misschien anders.
Das ook wel weer waar, maar kijk ook eens naar de aanmeld datum v.d. gebruikers.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

matthijsbroere

Een deel van de gebruikers met 0 waarnemingen heeft zich geregistreerd om contact te kunnen opnemen met waarnemers.
Een deel lijkt 0 waarnemingen te hebben, maar heeft in het buitenlandgedeelte van de site meldingen en eventueel foto's staan.
Een deel meldt zich aan uit interesse en begint pas op een later tijdstip met invoeren.
Een deel...

0 waarnemingen betekent niet dat je de site niet gebruikt.
Matthijs Broere

Arp

Zoals Matthijs aangeeft zijn er legio redenen te verzinnen om wel een account te hebben maar niet veel "bij te dragen".

Qua serverruimte/belasting lijken slapende accounts me geen probleem, staan niemand in de weg.

Als je een "realistisch" beeld wilt van de gebruikers activiteiten lijkt het me een betere oplossing om daar wat programmeertijd in te stoppen zodat je leuke overzichtjes kunt genereren zoals:

- aantal gebruikers met bijdragen in de laatste week,maand,jaar
- aantal gebruikers met meer dan X posts/waarnemingen in de laatse week etc .....
- aantal gebruikers die wel hebben ingelogd maar niks bijgedragen ...
- grafiek van gebruikersactiviteiten over de maanden van het jaar met verschillend gekleurde strepen voor het lopende jaar en een paar voorgaande
(voor zover dat nu al niet allemaal toch al mogelijk is???)

nou ja, dat soort dingen ... leer je meer van dan van het weghalen van accounts of moeizaam aanschrijven van mensen.

Mijn 2ct
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

hiskodevries

Het forum is standaard software waar wij hoegenaamd niet aan sleutelen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0