buizerd?

Gestart door Jacob Molenaar, november 16, 2016, 17:16:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://alblas.waarneming.nl/waarneming/view/126558315
Buizerd - Buteo buteo gezien op 2016-11-12 Kinderdijk - Hoge Boezem van de Overwaard
Foto's:










Toelichting:
Vogel niet door mijzelf gezien, kan dus zelf ook alleen oordelen op basis van de foto's. Frank vroeg hier om deze op het forum te plaatsen om meningen van anderen te horen. De waarnemers hebben geen account op het forum, dus zet ik het via mij erop. Wat ik zie, ziet er allemaal behoorlijk goed uit voor ruigpoot, maar er knaagt iets. Ik weet alleen niet wat.
Ik vind het zelf net geen overtuigende ruigpoot, maar ook geen typische buizerd. Ik begrijp de argumenten van Frank alleen niet helemaal. Kortom: wat vinden jullie hiervan en waarom?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

BramtK

Ik zou hier met gerust hart een Buizerd van maken. Donkere delen op borst lijken nog wel oke, maar ook donkere keel en lichte flank ter hoogte van de poten, zuiver witte ondervleugel. Allemaal zaken die niet zo fijn op Ruigpoot passen. Het enige probleem is dat de staartbandering niet goed te beoordelen is. 
Groeten,

Bram ter Keurs

Jacob Molenaar

Citaat van: BramtK op november 17, 2016, 08:51:13 AM
Ik zou hier met gerust hart een Buizerd van maken. Donkere delen op borst lijken nog wel oke, maar ook donkere keel en lichte flank ter hoogte van de poten, zuiver witte ondervleugel. Allemaal zaken die niet zo fijn op Ruigpoot passen. Het enige probleem is dat de staartbandering niet goed te beoordelen is. 
Dank voor je reactie, zal het doorgeven.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Citaat van: BramtK op november 17, 2016, 08:51:13 AM
Ik zou hier met gerust hart een Buizerd van maken. Donkere delen op borst lijken nog wel oke, maar ook donkere keel en lichte flank ter hoogte van de poten, zuiver witte ondervleugel. Allemaal zaken die niet zo fijn op Ruigpoot passen. Het enige probleem is dat de staartbandering niet goed te beoordelen is.

Eens met Bram + dat de snavel te grof is voor een Ruigpootbuizerd..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'