Grijzig vogeltje met lange staart ?

Gestart door belle, december 15, 2016, 21:27:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

belle

Gisteren zag ik vanaf een afstandje een kleine zanger, grijzig, met lange staart, die hij soms opgewipt hield. Het roepje klonk vrij hees. Het beestje vloog wat heen en weer tussen braamstruiken, die verspreid stonden in ruig grasland. In de omgeving is ook veel grasland met Kleine gaspeldoorn. Ik had helaas geen kijker bij me, dus kon hem niet goed bekijken, was te ver weg. Ik weet wel dat er niets van te maken is met zekerheid (ik zal hem ook niet in observado zetten), maar zou het in theorie een Provençaalse grasmus kunnen zijn geweest? Ik bedoel, zou die in Midden-Frankrijk overwinteren? Ik heb ze hier nooit gezien. Het is hier overigens nog niet echt koud geweest.

Soorten die hier momenteel wel voorkomen, zoals Geelgors, Cirlgors, Roodborsttapuit, Heggenmus, Roodborst, waren het zeker niet.  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Vincent Hart

Citaat van: belle op december 15, 2016, 21:27:51 PMmaar zou het in theorie een Provençaalse grasmus kunnen zijn geweest? Ik bedoel, zou die in Midden-Frankrijk overwinteren?
Ja hoor
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

belle

Hartelijk dank Vincent, niet veel waarnemingen, maar toch. Ik heb het beestje helaas niet meer teruggevonden, maar zal er eens wat beter op letten.  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Vincent Hart

Ik denk dat er sowieso niet zoveel waarnemingen uit Frankrijk op Observado staan, nog.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

belle

Citaat van: Vincent Hart op december 16, 2016, 15:05:17 PM
Ik denk dat er sowieso niet zoveel waarnemingen uit Frankrijk op Observado staan, nog.

Nee, dat klopt natuurlijk. Ik heb hier wel reclame gemaakt voor observado. Iedereen vind het prachtig, maar men wil toch liever een eigen database. Het probleem is misschien ook dat niet alles gevalideerd wordt. Dat bedoel ik niet als kritiek hoor, ik snap wel dat het heel lastig is om overal mensen voor te vinden.
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

frankneijts

Via www.atlas-ornitho.fr kun je prachtige verspreidingskaartjes oproepen van alle Franse broedvogels in diverse jaren Tjitske. Misschien inmiddels ook al resultaten van wintervogels? Zoek ook eens naar atlasprojecten in je eigen departement en die er omheen (of regio). Sommige regio's hebben prachtige site's! Eventueel via de site van de LPO..
(Er zijn ook geweldige atlasprojecten met gedetailleerde info op departementniveau mbt bijv libellen en zelfs steenvliegen, smullen voor liefhebbers van beestjes in Frankrijk...😎)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

OlivierO

Citaat van: belle op december 16, 2016, 15:32:50 PM
Het probleem is misschien ook dat niet alles gevalideerd wordt.

Wordt een eigen database dan wel gevalideerd?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

belle

Citaat van: frankneijts op december 16, 2016, 21:49:46 PM
Via www.atlas-ornitho.fr kun je prachtige verspreidingskaartjes oproepen van alle Franse broedvogels in diverse jaren Tjitske. Misschien inmiddels ook al resultaten van wintervogels? Zoek ook eens naar atlasprojecten in je eigen departement en die er omheen (of regio). Sommige regio's hebben prachtige site's! Eventueel via de site van de LPO..
(Er zijn ook geweldige atlasprojecten met gedetailleerde info op departementniveau mbt bijv libellen en zelfs steenvliegen, smullen voor liefhebbers van beestjes in Frankrijk...😎)

Hartelijk dank Frank, ik zal het eens bestuderen!  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

belle

Citaat van: OlivierO op december 27, 2016, 14:42:13 PM
Citaat van: belle op december 16, 2016, 15:32:50 PM
Het probleem is misschien ook dat niet alles gevalideerd wordt.

Wordt een eigen database dan wel gevalideerd?

Ja, dat is wel de bedoeling. Maar hier is men het ook nog niet eens hoor. De huidige database functioneert niet goed en er wordt weer over een andere gesproken... Frans hè, die houden erg van praten...  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721