Determinatie eitjes...

Gestart door MikoNumeroUno, december 30, 2016, 12:07:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

MikoNumeroUno

Op 18-07 omgeving Miste langs de oever van de Boven-Slinge vond ik op een rietstengel bijgaande eitjes. Ik weet niet zeker of ze wel van een vlinder zijn, ik heb het idee dat die meestal meer op een kluitje zitten in plaats van in zo'n rechte lijn. Heeft iemand een idee ? . In de omgeving zaten soorten witjes, atalanta's, citroenvlinders, dikkopjes maar ook spannertjes, motjes. Het zou ook nog van een bladwesp of iets dergelijks kunnen zijn, of kevertjes (soldaatjes en rode weekschild zaten er ook veel)...
Alvast dank !  Mike
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.

MikoNumeroUno

Deze derde foto wilde zojuist niet meer mee...
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.

JeroenVoogd

Zijn m.i. geen vlindereitjes.

Jeroen

MikoNumeroUno

Dank Jeroen. Ik had ook al het idee dat vlindereitjes vaak meer in een kluitje bij elkaar worden gezet, in plaats van zo op een rijtje.
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.