Je mooiste vogelontmoetingen van 2016

Gestart door frankmeer, december 27, 2016, 15:56:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rijswijk †

Hoi Bart,

Mijn opmerking/vraag was niet bedoeld om eens even je vorige relaties te bespreken, hoor......
Bedoelde alleen maar te zeggen dat als een partner zich in een relatie (deels) onbegrepen voelt, doorgaans de andere partner (als in spiegelbeeld) dat ook heeft. Dat illustreert je voorbeeld maar weer....... En daar word je beiden niet gelukkig van.....

Als je een relatie hebt, zoals je nu hebt, waarin je je inderdaad wel begrepen voelt, zal doorgaans de partner (ook als in spiegelbeeld) dat dan ook ervaren.

Dus goed te horen dat dit nu voor jou (en inmiddels ook voor Maarten) het geval is!

Genoeg gefilosofeerd...!!!! En dan gaan we nu over tot de orde van de dag! Allen een goede vogeldag gewenst!

Groet, Minke.
Groet, Minke.

migratorius

1. Rufous-winged Ground Cuckoo, Guyana. Eindelijk een grondkoekoek in een fantastisch regenwoud.
2. Emin's Shrike, Kameroen. Lastige Sahelsoort, complete verrassing.
3. Grey-necked Rockfowl, Kameroen. Verrassend laag voor een van mijn droomsoorten, maar soms valt het tegen!
4. Bergheggenmus, Maasvlakte. Dé soort van het jaar in heel Noord-Europa, op een dag die ik toevallig vrijgenomen had.
5. Purperreiger (2x) en Zwarte Zee-eend, Hervester Bruch. De leukste soorten op mijn local patch dit jaar.

JanHein

frank jellema

Deze novice kan er wel 5 vinden:
1 Een meevallertje in mei en een een Canon camera en een Tamron telelens in juni
2 Na veel thuis oefenen en een paar Flamingo's met de kano, maar eens naar de Maasvlakte gereden en naast wat andere auto's geparkeerd. Bleek dat het twee dagen was NA de Bergheggenmus (nooit van gehoord). Er was iemand die uit Groningen was komen rijden. (WAT ZIJN DIT VOOR GEKKEN?????)
3 Waarnemingen.nl ontdekt en gaan gebruiken voor mijn zoektochten, helemaal alleen op het noordelijkste puntje van de Kwade Hoek tussen de IJsgorzen was wel een hoogtepuntje.
4 Langzamerhand het virus te pakken gekregen en nu ik rijd elke week wel even ergens heen, helaas krijg ik mijn eega niet zover om mee te gaan.
5 Door 1 of ander toeval ben ik al 4 keer Pim Julsing tegengekomen, maar als ik zijn meldingen bekijk is dat ook weer niet zo toevallig :P

Happy hunting!! Groet Frank uit Spijkenisse

canoorlander

Citaat van: frank jellema op januari 25, 2017, 23:02:16 PM
Er was iemand die uit Groningen was komen rijden. (WAT ZIJN DIT VOOR GEKKEN?????)

Langzamerhand het virus te pakken gekregen en nu ik rijd elke week wel even ergens heen

Happy hunting!!


Ik neem aan dat je het inmiddels wel begrijpt ;-)
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

rudi

mijn leukste waarnemingen:

KEEP, na een winter voor niks zoeken weer gevonden.
GEOORDE FUUT, Emmapolder, eerste G.F. melding in noord groningen sinds ruim 1 jaar.
ZWARTE OOIEVAAR, nieuwe soort voor mij, vloog eerst langs mijn tuin en later nog weer gezien op het wad.
VISAREND, rustend in boom langs het Foxholstermeer, nieuwe locatie.
GRIEL voor het eerst in ruim een eeuw weer in groningen, Eemshaven, meerdere dagen gezien.

Alle 5 in de provincie Groningen gezien, daar woon ik dus.

vr gr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Edwin Schuller

Citaat van: Edwin Schuller op december 29, 2016, 11:47:45 AM
Poeh, moeilijk. Een redelijk willekeurig lijstje:

1. Kwartelkoning op de foto.
2. Bergheggenmus, want een nieuwe soort voor Nederland die we gewoon zien aankomen, en zich vervolgens fantastisch laat zien.
3. Geweldige twitch en een knappe foto van een Sprinkhaanzanger rijker.
4. Twee dagen na de geboorte van ukkie #2 alweer naar buiten -omdat alles zo voorspoedig gaat- en meteen een Zwartkopgors rijker.
5. Omdat het gewoon leuk is als vogels van heeel ver komen: Zilvermeeuw. Zelfs al krijg je de ring niet helemaal afgelezen.

Jammer dat Wit TI zoek/overleden is...

Helaas, mijn nummer drie moet ik schrappen...
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op februari 06, 2017, 09:52:30 AM
Citaat van: Edwin Schuller op december 29, 2016, 11:47:45 AM
...
3. Geweldige twitch en een knappe foto van een Sprinkhaanzanger rijker
....

Helaas, mijn nummer drie moet ik schrappen...

Was het dan toch niet leuk?
Herman van der Meer

Oenanthe

Een ontmoeting met een vogelkeutel mag in niemands top 5 ontbreken toch  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Edwin Schuller

Citaat van: HPM op februari 06, 2017, 10:27:18 AM
Was het dan toch niet leuk?

Jawel, maar ik heb die dag -wat heet... die maand- geen Sprinkhaanzanger gezien!
Edwin Schuller

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op februari 06, 2017, 16:30:25 PM
Citaat van: HPM op februari 06, 2017, 10:27:18 AM
Was het dan toch niet leuk?

Jawel, maar ik heb die dag -wat heet... die maand- geen Sprinkhaanzanger gezien!

Voor mij zou de wending in het verhaal de belevenis alleen maar mooier maken. Zonder er geweest te zijn vind ik het al prachtig, en ik ben echt benieuwd hoe het verder zal gaan.
Herman van der Meer

migratorius

Citaat van: HPM op februari 06, 2017, 16:49:33 PM
Citaat van: Edwin Schuller op februari 06, 2017, 16:30:25 PM
Citaat van: HPM op februari 06, 2017, 10:27:18 AM
Was het dan toch niet leuk?
Jawel, maar ik heb die dag -wat heet... die maand- geen Sprinkhaanzanger gezien!
Voor mij zou de wending in het verhaal de belevenis alleen maar mooier maken. Zonder er geweest te zijn vind ik het al prachtig, en ik ben echt benieuwd hoe het verder zal gaan.
Het is een achtbaan van emoties Herman!

Het had nog erger kunnen zijn: de "braamsluiper van Beijum" bleek na poepanalyse een Koolmees, haha ("het verkeerde strontje" inderdaad).

JanHein

HPM

Citaat van: migratorius op februari 06, 2017, 18:06:08 PM
Citaat van: HPM op februari 06, 2017, 16:49:33 PM
Citaat van: Edwin Schuller op februari 06, 2017, 16:30:25 PM
Citaat van: HPM op februari 06, 2017, 10:27:18 AM
Was het dan toch niet leuk?
Jawel, maar ik heb die dag -wat heet... die maand- geen Sprinkhaanzanger gezien!
Voor mij zou de wending in het verhaal de belevenis alleen maar mooier maken. Zonder er geweest te zijn vind ik het al prachtig, en ik ben echt benieuwd hoe het verder zal gaan.
Het is een achtbaan van emoties Herman!

Het had nog erger kunnen zijn: de "braamsluiper van Beijum" bleek na poepanalyse een Koolmees, haha ("het verkeerde strontje" inderdaad).

JanHein

Het zou mooier zijn als een Sprinkhaanzanger was gezien en een bolus van een Kleine sprinkhaanzanger was opgeraapt.
Het is duidelijk dat de kennis van de veldkenmerken van vogeluitwerpselen nog maar in de kinderschoenen staat. Voortaan zo'n beest toch maar een luiertje aan doen.
Herman van der Meer

gerdwichers8

Zo geweldig vind ik het niet dat 200 mensen iets ondernemen terwijl eigenlijk niet dàt ondernomen wordt waarvoor het te boek moet staan.
Waarom komen er zovelen onterecht ten tweeden male; en dan op Sprinkhaanzanger?
Pleerollen, die lijsten!

JJ Blom

Citaat van: gerdwichers8 op februari 15, 2017, 01:39:33 AM
Zo geweldig vind ik het niet dat 200 mensen iets ondernemen terwijl eigenlijk niet dàt ondernomen wordt waarvoor het te boek moet staan.
Waarom komen er zovelen onterecht ten tweeden male; en dan op Sprinkhaanzanger?
Pleerollen, die lijsten!

Laten we elkaars manier van hobby bedrijven toch respecteren? Hoe zou men het vinden als botanisten hier komen en keer op keer herhalen dat vogels kijken pleerollen kijken is?
Groeten, Jan-Jacob

HPM

Citaat van: JJ Blom op februari 15, 2017, 08:15:07 AM
Citaat van: gerdwichers8 op februari 15, 2017, 01:39:33 AM
Zo geweldig vind ik het niet dat 200 mensen iets ondernemen terwijl eigenlijk niet dàt ondernomen wordt waarvoor het te boek moet staan.
Waarom komen er zovelen onterecht ten tweeden male; en dan op Sprinkhaanzanger?
Pleerollen, die lijsten!

Laten we elkaars manier van hobby bedrijven toch respecteren? Hoe zou men het vinden als botanisten hier komen en keer op keer herhalen dat vogels kijken pleerollen kijken is?

Ik weet niet waarom je er botanisten bijsleept, maar in ieder geval is Gerd een vogelaar.
Herman van der Meer

JJ Blom

Citaat van: HPM op februari 15, 2017, 09:15:06 AM
Citaat van: JJ Blom op februari 15, 2017, 08:15:07 AM
Citaat van: gerdwichers8 op februari 15, 2017, 01:39:33 AM
Zo geweldig vind ik het niet dat 200 mensen iets ondernemen terwijl eigenlijk niet dàt ondernomen wordt waarvoor het te boek moet staan.
Waarom komen er zovelen onterecht ten tweeden male; en dan op Sprinkhaanzanger?
Pleerollen, die lijsten!

Laten we elkaars manier van hobby bedrijven toch respecteren? Hoe zou men het vinden als botanisten hier komen en keer op keer herhalen dat vogels kijken pleerollen kijken is?

Ik weet niet waarom je er botanisten bijsleept, maar in ieder geval is Gerd een vogelaar.

?? Ik schrijf toch: "hoe zou men het vinden als ..." Is het zo moelijk om te begrijpen dat ik het als  voorbeeld gebruik?

Laat ik het anders zeggen: hoe zou men het vinden als Opel Manta liefhebbers hier komen en keer op keer herhalen dat vogels kijken pleerollen kijken is?

Zo beter?
Groeten, Jan-Jacob

Guus Peterse

Ik vind het langzamerhand allemaal erg moeilijk te begrijpen hier.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HPM

Citaat van: JJ Blom op februari 15, 2017, 10:01:37 AM
Citaat van: HPM op februari 15, 2017, 09:15:06 AM
Citaat van: JJ Blom op februari 15, 2017, 08:15:07 AM

Ik weet niet waarom je er botanisten bijsleept, maar in ieder geval is Gerd een vogelaar.

?? Ik schrijf toch: "hoe zou men het vinden als ..." Is het zo moelijk om te begrijpen dat ik het als  voorbeeld gebruik?

Laat ik het anders zeggen: hoe zou men het vinden als Opel Manta liefhebbers hier komen en keer op keer herhalen dat vogels kijken pleerollen kijken is?

Zo beter?

Nee, want je reageerde op vogelaar en fietser Gerd, dus botanisten en Opel Manta's zijn niet van toepassing.
Gerd is (van nature) onduidelijk, maar jij maakt het er zo niet beter op.
Herman van der Meer

JJ Blom

Ik gebruikte hier bewust Opel Manta liefhebbers. Op facebook is er een vogelgroep waar mensen vrijblijvend vogelfoto's kunnen plaatsen. Die groep werd vorige week geteisterd door nieuwe leden die allemaal een foto plaatste van hun opel manta (of opel recod, ik ben niet zo van de auto's). Voordat de beheerder van de groep goed en wel kon ingrijpen was het leed al geleden en waren vele reguliere leden van deze groep al weggegaan.

Dat u niet begrijpt wat de metafoor hier in dit topic is, dan laat ik het er bij. Voor mij is inmiddels wel klip en klaar wie hier en op andere vogeltopics de Opel Manta liefhebbers zijn.
Groeten, Jan-Jacob

BramtK

Mijn mooiste vogelontmoeting in 2016 was een Steenpatrijs in Zwitserland. Potverdrie, wat was ik daar content mee.
Ik denk dat de verschillende bolderende Korhoenders, ook in Zwitserland, wel plek nummer 2 verdienen.
En dan op nummer 3 de Raddes boszanger op 9 oktober op Texel (vondst Diederik Kok (en c.s.?)).

(En hopelijk is het nu klaar met alle terzijdes hier.)
Groeten,

Bram ter Keurs

gerdwichers8

Ik hoop dat van die 200 velen in hun eenvoudige  reiniging zijn blijven steken want:
Die zich met ander mans vondst afgeeft loopt gevaar als niet door hemzelf de mond wordt afgeveegd.

De beeldvorming leidt gewoon schade als 200 níet ondernemen wat ze ondernemen.


j.steenbergen

Dat heb je weer fraai gezegd. Maar of iemand het zal snappen?  :rolleye:
Jeroen Steenbergen

Oenanthe

Citaat van: gerdwichers8 op februari 15, 2017, 14:28:17 PM
Ik hoop dat van die 200 velen in hun eenvoudige  reiniging zijn blijven steken want:
Die zich met ander mans vondst afgeeft loopt gevaar als niet door hemzelf de mond wordt afgeveegd.

De beeldvorming leidt gewoon schade als 200 níet ondernemen wat ze ondernemen.
Ik word niet graag persoonlijk op fora maar dit is al je tweede bericht vandaag dat ik na drie keer lezen nog niet begrijp. Niet omdat ik niet kan lezen maar door jouw wonderlijke formuleringen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

JJ Blom

Citaat van: gerdwichers8 op februari 15, 2017, 14:28:17 PM
Ik hoop dat van die 200 velen in hun eenvoudige  reiniging zijn blijven steken want:
Die zich met ander mans vondst afgeeft loopt gevaar als niet door hemzelf de mond wordt afgeveegd.

De beeldvorming leidt gewoon schade als 200 níet ondernemen wat ze ondernemen.

De goede oude indiaan Kluk-kluk zou het niet beter kunnen zeggen!
Groeten, Jan-Jacob

Oenanthe

Citaat van: JJ Blom op februari 15, 2017, 14:41:13 PM
De goede oude indiaan Kluk-kluk zou het niet beter kunnen zeggen!
Maar ik vind het van de onbegrijpelijke.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

BramtK

Ik begrijp dat jullie dolgraag meer willen horen over dat Steenpatrijs. :rolleye:
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Citaat van: BramtK op februari 15, 2017, 15:21:57 PM
Ik begrijp dat jullie dolgraag meer willen horen over dat Steenpatrijs. :rolleye:

Kom op Bram, vertel! Ik ben dol op dat soort verhalen ook al loop ik dan het gevaar dat "als ik me met ander mans vondst afgeef door mezelf de mond wordt afgeveegd...." (als je t in een zin kunt gebruiken kan het nooit heel erg onbegrijpelijk zijn..) B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

gerdwichers8

Citaat van: Oenanthe op februari 15, 2017, 14:59:01 PM

Maar ik vind het van de onbegrijpelijke.

Dat wòrdt sprinkhaanzanger als jij kleine karekiet en veldrietzanger spelt.

Rob Koelman

#58
Ik stel voor dat we Gerd tot opper-orakel van het vogelforum benoemen, en tevens erelid van de CDNA...  B)
Met vriendelijke groet, Rob