Hoofdmenu

Staphylinidae

Gestart door brianpater, december 20, 2016, 17:20:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

brianpater

Gabrius breviventer

Douwe van der Ploeg

Graag altijd locatie en datum van de waarneming geven. In Limburg zijn andere soorten te verwachten dan op Vlieland, en in Canada ook weer andere dan in Vietnam. Het is handig om de waarneming eerst in te voeren (als kever onbekend) en dan de knop "Determineren via het forum" te gebruiken, zo komt de benodigde info gelijk mee, worden de foto's minder gecomprimeerd (en zijn dus meer details zichtbaar), staan de foto's slechts één keer op de server (scheelt ruimte en dus geld) en is de waarneming ook gelijk ingevoerd, waardoor een admin het bijv. eventueel direct kan goedkeuren. Ook zijn er validators die meer op de site kijken dan op het forum, en kan je op die manier dus ook van die kenners sneller een reactie verwachten.
Douwe van der Ploeg

brianpater


Frank van de Putte

Beste Brian, kun je ook op een normale manier communiceren, of bespaar je op ingetikte letters?
Met dit soort bijdragen zou ik niet rekenen op al te veel response..
Groetjes,

Frank van de Putte

brianpater

Ja, echter vond ik het onnodig om de reden te vermelden waarom deze eraf kon. Kan het wel alsnog doen, als je daar vrolijk van wordt? Kan hem zelf niet verwijderen, want ik krijg een foutmelding.

liptaster

Gecontroleerd op genitaliën? Zet hem anders maar op Gabrius sp. (lijkt me wat slank voor een G. nigritulus, maar zonder genitaal kom je nergens bij deze soorten).
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

brianpater

#6
Bedankt voor het meedenken. Het slanke komt denk ik door de foto.  Heb er naar gekeken, net even geprobeerd een foto te maken, die zal ik toevoegen.

liptaster

Veel beter en zinvoller op deze manier: dan kunnen we eindelijk zinvolle uitspraken doen over de foto's. Adviseerbaar om kleinere Philonthus/Bisnius/Gabrius steeds te controleren op genitaliën, met uitzondering van enkele makkelijker herkenbare soorten.

G. breviventer.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

brianpater

Bedankt, zal er voortaan meteen een foto bijzetten.

Groeten Brian