Hoofdmenu

Dubbel/tripel ingevoerd

Gestart door Tello Neckheim, december 20, 2016, 12:21:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tello Neckheim

Beste mensen,

Tijdens invoeren van enkele waarnemingen zag ik dat opeens al mijn historische waarnemingen geupload werden  :rolleye:. Vanaf begin 2015 staat bij mijn waarnemingen opeens alles dubbel en soms zelfs tripel ingevoerd. Hoe kan ik dit makkelijk corrigeren?
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Alex Kwak

Dit zou onmogelijk moeten zijn, tenzij je zelf je waarnemingen 'teruggezet' hebt. De hamvraag is dus: heb je dat al dan niet gedaan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

de vier/drie/wee dubbelen zijn verwijderd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Tello Neckheim

Dank je wel Hisko voor het corrigeren.

Alex, het gebeurde nadat ik enkele vogel waarnemingen via obsmapp uploade vandaag. Omdat ik een reactie kreeg op een al eerder gevalideerde waarneming (van korstmos) ging ik kijken wat er aan de hand was en zag toen al die multiple waarnemingen? Kan het zijn dat ik iets bij instellingen obsmapp moet veranderen?
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Alex Kwak

Citaat van: Tello Neckheim op december 20, 2016, 14:25:45 PM
Alex, het gebeurde nadat ik enkele vogel waarnemingen via obsmapp uploade vandaag. Omdat ik een reactie kreeg op een al eerder gevalideerde waarneming (van korstmos) ging ik kijken wat er aan de hand was en zag toen al die multiple waarnemingen? Kan het zijn dat ik iets bij instellingen obsmapp moet veranderen?

Nee, eenmaal geüploadde waarnemingen kunnen niet 'zomaar' opnieuw geüpload worden.
Dan moet je heel expliciet zelf die waarnemingen 'terugzetten', waarbij je dan ook een waarschuwing krijgt die het effect dat jij had al voorspeld.
Ik begrijp dus dat jij bovenstaande NIET hebt gedaan?!?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Alex, er zaten hele oude waarnemingen bij uit 2015 dus het probleem zal rond die tijd gespeeld hebben
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Ik had begrepen dat álle waarnemingen opnieuw waren geüpload. Maar het waren er dus een aantal hele oude?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Tello Neckheim

Ik heb niet iets teruggezet of iig niet bewust. Ik was voor het uploaden van de waarnemingen wel bezig geweest om in de app wat te surfen. Ik heb nog steeds dat vogelwaarnemingen niet worden doorgegeven aan sovon, etc. Ik zou iets moeten doen met een wachtwoord, maar weet niet precies hoe ik dat kan veranderen/aanpassen.
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Alex Kwak

Citaat van: Tello Neckheim op december 25, 2016, 23:14:07 PM
Ik heb nog steeds dat vogelwaarnemingen niet worden doorgegeven aan sovon

Jawel hoor, in principe gaan alle waarnemingen met een omweg óók naar Sovon.
Maar je kan het rechtstreeks doen door je Sovon-gebruikersnaam en -wachtwoord in te voeren bij de instellingen -> Portalen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tello Neckheim

Ik ken: instellingen - > portalen. Als ik upload krijg ik steeds een melding dat het niet naar Sovon etc. is geupload. Ik heb geprobeerd mijn wachtwoord via portalen opnieuw in te voeren maar de melding blijft.
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim

Alex Kwak

Citaat van: Tello Neckheim op december 27, 2016, 17:46:36 PM
Ik ken: instellingen - > portalen. Als ik upload krijg ik steeds een melding dat het niet naar Sovon etc. is geupload. Ik heb geprobeerd mijn wachtwoord via portalen opnieuw in te voeren maar de melding blijft.

Dan moet je even contact met Sovon opnemen, wat dat betreft is ObsMapp alleen een doorgeefluik.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tello Neckheim

Ok, bedankt voor je reacties en een gelukkig nieuwjaar  :lol:.
Met vriendelijke groeten Tello Neckheim