Hoofdmenu

Transecten ObsMapp

Gestart door Schpa, december 14, 2016, 17:56:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Schpa

Beste,

na een moeilijke opstart want het wilde in eerste instantie niet echt goed lukken ben ik er dan (na nog eens opnieuw te updaten (versie 7.6.2)) toch in geslaagd om nu al een aantal keren via ObsMapp  transecten  m'n waarnemingen in te geven.
Blijft echter een probleem dat ik toch vaak geconfronteerd wordt met het feit dat, nadat ik een aantal waarnemingen ingegeven heb en daarbij ook waarnemingen op afstand ingeef waarbij ik de pointer op kaartniveau dus verplaats, na verloop van tijd eens als ik de soort wil ingeven via het menu met de zoekfilter vaak alsmaar langer moet wachten vooraleer m'n soort zichtbaar wordt om te kiezen/bevestigen en op den duur het zelfs onmogelijk is daar het systeem dan vastloopt en ik m'n transect verlies of vroegtijdig moet afsluiten of zelfs moet uitloggen om obsmap weer draaiende te krijgen.
Dit is natuurlijk frustrerend en brengt dan aan de waarde van het transect op zich ook weer niet veel bij.

Waarnemingen zelf zijn echter wel opgeslagen,maar het transect als dusdanig op zich komt onvolledig of niet door.
Aangezien ik eerst dacht dat het aan m'n smartphone lag heb ik dan ook al eens al m'n oude waarnemingen verwijderd , maar dit blijft toch geen soelaas te brengen.
Ligt dit dan mogelijks toch nog aan m'n smartphone zelf ( Android ) of zit er toch nog een bug in het systeem?
Met het gewoon ingeven van losse waarnemingen (zonder transect) heb ik hier tot heden nog nooit problemen mee gehad.

Met vriendelijke groeten,

Patrick Schuurmans

Alex Kwak

Hallo Patrick,

Je meldt twee zaken: het invoeren van soorten wordt steeds trager, en de transecten komen niet goed oor.
Dat laatste moet opgelost zijn met de laatste update van ObsMpp: 7.6.4
He trager worden is mij onbekend. Wat voor toestel heb je?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Schpa

Dag Alex,

al vast bedankt voor je reactie.
M'n toestel is een LG G2 mini LG-D620r, android versie 4.4.2
Werkt anders prima,en heb er al vele duizenden waarnemingen mee gepost op waarnemingen.be zonder problemen.
Ook voldoende vrij geheugen,daar lijkt het me toch niet aan te liggen.
Vond het vreemd dat als ik na het starten van een transect en de waarnemingen zoals gebruikelijk in geef via de knop selecteer soort en vervolgens de zoekfilter,het na een poosje alsmaar langer duurt vooraleer ik het toetsenscherm krijg om m'n soort in te geven en te bevestigen of het scherm gewoon niet reageert.Het keuze scrollmenu bv bij vogels alfabetisch beginnend met Aalscholver wil dan wel nog een tijd langer mee, maar gaat uiteindelijk ook merkelijk trager.
Zou het kunnen gezien het feit dat ik nu wel meer de positie op de kaart aanpas ifv van de juiste plaats van de waarneming (dus vaker tussen de vensters schakel) al betwijfel ik dat aangezien ik dit bij de losse waarnemingen in in het verleden ook meestal al wel deed en uiteraard steeds bij het gebruik van Avimap voor de broedvogelkartering.(hier echter wel niet altijd met m'n smartphone maar vaker de tablet)
Zal Obsmapp sowieso nog een keer updaten naar de 7.6.2 zoals je aangaf en zien dan wel weer.

Met vriendelijke groeten,

Patrick.

Alex Kwak

Citaat van: Schpa op december 15, 2016, 17:37:17 PM
Zal Obsmapp sowieso nog een keer updaten naar de 7.6.2 zoals je aangaf en zien dan wel weer.

Dat sowieso. Altijd eerst updaten voordat je problemen post svp!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!