zoeken op waarneming.nl

Gestart door javanerkelens, oktober 15, 2007, 20:40:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

javanerkelens

Als ik nou een foto neem van een voor mij onbekend kevertje, dan kijk ik meestal op verschillende site's, maar ik wil eigenlijk ook eens wat meer gaan kijken bij de foto's van waarneming.nl.........
Maar als ik dan geen naam heb van het kevertje, dan zoek ik mij rot door al die honderden foto's, want als ik bij zoeken "kevers"of "Coleoptera" in tik, dan krijg ik als antwoord.....niets gevonden.

Doe ik iets niet goed misschien......? :whistle:

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

matthijsbroere

In het menu van Waarneming.nl vind je onder "Multimedia" de optie "Zoeken in multimedia". Kies daar geleedpotigen & Coleoptera. Je krijgt dan de foto's van kevers te zien.
Als je echter geen aanknopingspunt hebt waar je moet beginnen met zoeken lijkt het me onbegonnen werk. Alleen foto's bekijken om een soort te determineren is niet de meest handige methode.
Matthijs Broere

javanerkelens

Dat ben ik met je eens hoor !! ;)
En meestal weet ik wel waar ik ongeveer moet gaan zoeken, maar soms is het gewoon handig om even een foto te kunnen hebben ter vergelijk en vooral als je begint met determineren heb je soms toch nog even een foto nodig om ergens een houvast aan te kunnen hebben voordat je verder gaat zoeken, voor het betere werk natuurlijk.

Stel ik heb een kever en ik denk bij mezelf.....tja...hij lijkt wel op die of die of die, enz.
Dan vind ik het handig om even een foto te zien van een kever die er het meest op lijkt........dan heb ik een naam waar ik weer mee verder kom.......dan ga ik gerichter zoeken in boeken en op het internet........en kom dan steeds een stukje verder (als het goed is), want als je eenmaal in de soorten komt , dan zijn de verschillen vaak erg klein en dan wordt het echt moeilijk ..........voor mij dan in ieder geval nu nog. :whistle:

Het gaat mij dus alleen om een redelijk goed beginpunt te verkrijgen om een zoektocht mee in te zetten....

Puf....groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

javanerkelens

Uitgeprobeerd en .........HOERA, dat is wat ik wil !!!!!

Nou bedankt dan maar weer  :duim:

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)