Is het mogelijk dat dit een Californische Condor is?

Gestart door mwestra74, november 24, 2016, 14:09:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

mwestra74

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/121702964
onzeker Californische Condor - Gymnogyps californianus gezien op 2016-07-19 United States - Zion National Park (UT)
Foto's:


bij voorbaat dank Martin Westra
MvrG,

Martin

Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt.

Micha van den Boogerd

Ik denk dat je het in een andere familie moet zoeken. Op basis van deze foto moeten we het met een silhouet doen en dat lijkt me die van een arend. In juli in Zion is dat waarschijnlijk een Steenarend (Golden Eagle).

Oenanthe

Is de staart niet veel te kort voor een steenarend?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Micha van den Boogerd

Citaat van: Oenanthe op november 25, 2016, 10:47:25 AM
Is de staart niet veel te kort voor een steenarend?

Mogelijk, maar ik ga er vanuit dat de staart iets korter lijkt door de hoek waarmee de foto genomen is. Een condor heeft in ieder geval een veel vierkanter silhouet en gedrongenere kop/nek.

frankneijts

Maarten heeft gelijk met zijn twijfel aan de ID als Steenarend: dit lijkt me een Amerikaanse Zeearend (Bald Eagle)..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Micha van den Boogerd

Citaat van: frankneijts op november 25, 2016, 22:53:41 PM
Maarten heeft gelijk met zijn twijfel aan de ID als Steenarend: dit lijkt me een Amerikaanse Zeearend (Bald Eagle)..

Kan heel goed. Vind die twee bij goed licht en live al moeilijk uit elkaar te houden (juveniel uiteraard), ik ging vooral op de locatie en tijd van het jaar af in de keuze voor Steenarend. Het is in ieder geval een arend en geen condor.

arthurgeilvoet

Hoi allemaal. Ik heb de foto nog eens opgelicht en het lijkt mij toch echt een California Condor; zie de witte ondervleugel. De vorm van de vogel past ook prima op een condor. Groeten Arthur

Micha van den Boogerd


mwestra74

#8
Bedankt Arthur, haal ik hem van onzeker!

Mag ik vragen hoe en waarmee je de foto hebt opgelicht? Kan ik die bij mijn waarneming plaatsen.
MvrG,

Martin

Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt.

arthurgeilvoet

Graag gedaan en leuke waarneming :).
Dit soort snelle bewerkingen doe ik altijd met Picasa (een gratis bewerkingsprogramma van Google), dat gaat lekker snel en eenvoudig.
Groeten Arthur

mwestra74

Dat heb ik ook op mijn pc staan, maar dacht dat het voor gezichtsherkennning was. Ik ga het eens proberen.
MvrG,

Martin

Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt.