Massale Houtduiventrek

Gestart door frankneijts, oktober 15, 2007, 00:11:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Het is in een groot deel van Nederland niet of nauwelijks opgemerkt maar de telposten in Zuidoost-Brabant, Noord- & Midden-Limburg werden vandaag letterlijk overspoeld met Houtduiven. Hier passeerden vandaag méér dan 'n kwart miljoen Houtduiven! Absolute toplocatie was de Loozerheide (grens Brabant/Limburg) met ruim 95.000 Houtduiven. Met ook nog 's 1000-en Veldleeuweriken, Spreeuwen en Vinken (en 'n Zwarte Ooievaar + een hoop andere soorten) werden daar dik over de 100.000 vogels geteld en dat op 1 dag in het binnenland. Dat zijn de dagen waar je het voor doet......
(zie verder trektellen.nl)

Frank
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

tekenaar

Ik heb de indruk dat ik hier in Slovenie de laatste week(en) een grote influx zie van roodborsten. Hebben jullie die ook veel zien passeren?  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Thijs Fijen

Ze zitten er wel erg veel! Viel mij ook op. Volgens mij zijn er ook erg veel roodborsten gevangen (vooral op Vlieland en Schiermonnikoog)

Thijs
Thijs Fijen

TjeerdBurger

ja die houtduiven beginnen redelijk door te komen, afgelopen zondag op kwintelooien in 3 uurtjes n stuk of 700. Niet ontzettend veel, zeker vergeleken met de brabantse posten, maar toch..

Geert-Jan Kroon

Groet,

Geert-Jan Kroon

slangen

Hallo,
ik heb vandaag geteld op het Vrouwenbos bij Spaubeek (Limburg) samen met Ruud Foppen, Ran Schols en nog 3 andere vogelaars en hadden daar meer dan 100.000 houtduiven, De precieze aantalen krijg ik nog te horen

Groet
Kyle Grotens
Groet
Kyle Grotens[size=8]




www.waarnemingen.web-log.nl

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen