Automatische validatie werkt niet/vaag?

Gestart door tuberdj, november 14, 2016, 17:09:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

tuberdj

De onderstaande waarneming heeft geen grijs vinkje, maar heeft wel een link met een goedgekeurde waarneming op dezelfde plek van drie maanden later.
Enig idee waarom er geen grijs vinkje bij verschijnt?
Ik ben dit laatst ook bij andere waarnemingen tegengekomen volgens mij.

http://waarneming.nl/waarneming/references/121431710

ps. het gaat mij niet specifiek om 'het vinkje', maar meer om te checken of dit een fout in het systeem is en zodat ik de lijst kan gebruiken om te kijken waar ik nog van welke soort foto's zou kunnen maken ter bevordering van automatische goedkeuring.
~Ruben~

hiskodevries

dat komt in de loop van het jaar vanzelf goed
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

tuberdj

Het jaar is bijna om  :rolleye:

Ik had het idee dat het bij een waarneming laatst wel binnen no-time goed stond...?
Dat was alleen wel twee achtereen volgende dagen als ik me niet vergis.
~Ruben~

Douwe van der Ploeg

tuberdj (graag met je eigen naam ondertekenen, zie de forumregels):
dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat de waarneming met foto pas na jouw waarneming is ingevoerd. Als je een waarneming invoert en de validatie-waarneming bestaat al (en is goedgekeurd), krijg je direct een grijs vinkje. In dit geval was er eerst jouw waarneming en daarna pas de validatiewaarneming, en het is niet zo dat bij elke nieuwe waarneming het systeem direct alle waarnemingen gaat checken of ze nu ineens door die ene goedgekeurde een grijs vinkje moeten krijgen. Dat is niet efficiƫnt.

Gewoon geduld hebben, er zal vast af en toe een script lopen die dat allemaal checkt.
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

Als je de waarneming nu gevalideerd wilt hebben druk je even op wijzig waarneming
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

tuberdj

Citaat van: Douwe van der Ploeg op november 15, 2016, 02:56:00 AM
tuberdj (graag met je eigen naam ondertekenen, zie de forumregels):
dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat de waarneming met foto pas na jouw waarneming is ingevoerd. Als je een waarneming invoert en de validatie-waarneming bestaat al (en is goedgekeurd), krijg je direct een grijs vinkje. In dit geval was er eerst jouw waarneming en daarna pas de validatiewaarneming, en het is niet zo dat bij elke nieuwe waarneming het systeem direct alle waarnemingen gaat checken of ze nu ineens door die ene goedgekeurde een grijs vinkje moeten krijgen. Dat is niet efficiƫnt.

Gewoon geduld hebben, er zal vast af en toe een script lopen die dat allemaal checkt.

Jah duh....
Maar laatst ging dat sneller en viel me gewoon op dat er al wel een foto gelinkt was.

Gr. Ruben
~Ruben~

tuberdj

Citaat van: hiskodevries op november 15, 2016, 07:02:21 AM
Als je de waarneming nu gevalideerd wilt hebben druk je even op wijzig waarneming

Zal ik ff proberen en anders komt het wel een keertje!
~Ruben~

tuberdj

~Ruben~