Roofvogels Falsterbo

Gestart door Thijs Fijen, oktober 13, 2007, 18:05:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Hallo allemaal,

Ik keek net bij de telling van Falsterbo: Falsterbo tellingen
3660 Buizerden, 870 Sperwers, 329 Ruigpootbuizerden (zeer veel), 242 Rode Wouwen!, 3 BASTAARDAREND!!!, KEIZERAREND (hebben ze jaarlijks 1, weet niet meer waar dat verhaal staat), 4 ZEEARENDEN!!, Steppekiekendief!

Ervaring leert ons dat ze er 3 dagen of iets langer over doen om dan hier te komen. Ligt natuurlijk aan de weersomstandigheden. Ik verwacht dat de vogels dus woensdag of donderdag hier zullen zijn (donderdag heeft voor mij de voorkeur omdat het woensdag slecht weer is) Donderdag gaan tellen dus!!

Thijs
Thijs Fijen

teunvankessel

Oostelijke - Zuidelijke wind tot en met dinsdag, dat komt dus mooi uit :D
Oja, tip: Blijf tot in de middag doortellen! Meeste telposten stoppen rond 12 uur en dat is volgens mij niet echt slim helemaal niet tijdens roofvogeltrek
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Thijs Fijen

En vandaag weer 2 Bastaardarenden, 1 Keizerarend, 3529 Buizerden, 52 Rode Wouwen en 2 Zeearenden.

Verder 51620 Houtduiven en 9300 Vinken/Kepen. Het is dus nogsteeds niet op :)

Thijs
Thijs Fijen

frankw

CiteerEn vandaag weer 2 Bastaardarenden, 1 Keizerarend, 3529 Buizerden, 52 Rode Wouwen en 2 Zeearenden.

Verder 51620 Houtduiven en 9300 Vinken/Kepen. Het is dus nogsteeds niet op :)

Thijs
mooi! 1 van die bastaardarend gaar morgen precies bij de Elten strak over de telpost vliegen B)  

Thijs Fijen

#4
Ongeveer 750 km in 1 dag? Ongeveer van 11 tot 5 vliegen, dus 6 uur. Dat is dus zeg 125 km per uur? Het zou alleen kunnen als de vogel om 11 daar is overgevlogen, en dan nog moet hij goed doorvliegen.

Thijs
Thijs Fijen

frankw

helaas hij was er idd niet bij vandaag. ;)
overigens hebben wel wellicht wel een gedeelte van al die buizerds gehad, namelijk 480 vandaag! 1 groep van 93. :duim:  vanaf 13.30u. compleet gekkenhuis tot 15.00u. met 400+ vogels.

frankmeer

Citeercompleet gekkenhuis
Begint ook een beetje cliche te worden ;)  
Frank van der Meer

frankw

ook leuk om te zien dat 'ze' rond 1200u. / 12.30u. vooral in overijssel werden gemeld en dat wij dan 1,5 uur later vergelijkbare groepen kregen

Christian

Citeerhelaas hij was er idd niet bij vandaag. ;)
overigens hebben wel wellicht wel een gedeelte van al die buizerds gehad, namelijk 480 vandaag! 1 groep van 93. :duim:  vanaf 13.30u. compleet gekkenhuis tot 15.00u. met 400+ vogels.
400+ vogels..
Daar zit je toch al snel aan met 480 Buizerds  ^_^  
Christian Brinkman

frankw

ja. ok. 400+ vogels tussen 13.30u en 15.00u. zo goed? hehehe ;)  :P  

frankw

Citeer
Citeercompleet gekkenhuis
Begint ook een beetje cliche te worden ;)
achja, ik moest alles opschrijven en dan is t snel een gekkenhuis als er 3/4 man getallen, richting en hoogte roepen..  :twisted:  ;)  

Geert-Jan Kroon

#11
Afgelopen 7 dagen 7613 Buzierds over de verschillende posten in Nederland. Zitten dus wel dubbeltellingen tussen.

Dat valt opzich mee. Vorig jaar waren dit er in de zelfde periode 8280.

2005 waren dat er 9932

2004 maar 855

Tja.. Het hangt natuurlijk af van het weer.. maar is grappig te zien.
Groet,

Geert-Jan Kroon

GertJ

Citeerhelaas hij was er idd niet bij vandaag. ;)
overigens hebben wel wellicht wel een gedeelte van al die buizerds gehad, namelijk 480 vandaag! 1 groep van 93. :duim:  vanaf 13.30u. compleet gekkenhuis tot 15.00u. met 400+ vogels.
Wauw, 480!

Kun je de mensen van telpost Elten niet overtuigen om mee te gaan doen aan trektellen.nl dan kunnen we wat meer meegenieten?

Gert
Groet Gert Jager

frankw

ik weet niet waarom ze daar niet bij zitten.. misschien om dat de post zelf op duits grondgebied is? overigens vliegt ongeveer alles wat daar langskomt
Nederland in..


overigens: in totaal waren het er 533!! en 15 sperwers