zijn dit braakballen met veertjes van duiven?

Gestart door Klaas van Dijk, november 02, 2016, 19:26:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Beste mensen,

Bijgaand foto's van drie andere braakballen van Slechtvalken die we in mei hebben gevonden op het dak van het Gasuniegebouw.

De veren voelden totaal anders aan bij het uiteenrafelen van de braakballen, ze zien er ook anders uit en de kleur is totaal anders dan de braakballen op de eerdere foto's (vooral grijs). De inhoud van deze drie braakballen lijkt erg op elkaar.

In één van de braakballen zaten zeker 10 kleine zaden van een onbekende plant (1,5 mm breed, ca 3 mm lang). In deze braakbal zaten ook diverse steentjes. In een andere braakbal zat een graankorrel (o.i.d, lengte ruim 6 mm). Dit zou heel goed duivenvoer geweest kunnen zijn?

Zijn dit resten van duiven?

Alvast bedankt voor wat reacties,

Klaas

Helaas lukt uploaden van 3 foto's niet; daarom maar apart.

Klaas van Dijk


Klaas van Dijk


whmvb

Dit soort pulp duidt op donsveren, waar inderdaad weinig van overblijft. Hier en daar zie ik nog een klein veertje ertussen zitten, maar of daar iets van te maken valt is de vraag. Duiven hebben veel dons in het verenkleed, dus het zouden best duiven geweest kunnen zijn, maar eigenlijk heb je daar geen hard bewijs voor. vogel sp. dus.

Wim
Wim van Boekel

keesschreven

#4
Ik zou zeggen, de eerste 2 van een zangvogel sp. waarbij spreeuw een goede mogelijkheid is. Dat zou je nog na kunnen kijken met de kleine zwarte veertjes: zitten er lichte zoompjes aan, zit er groene glans op?

De 3e lijkt mij een mengelmoes van zangvogel sp. en duif sp. De wittere donsveren met dikkere schacht zijn van duif, en mogelijk ook de wat frommelige grijze langere donsveren.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren