drie veertjes van zangvogels

Gestart door Klaas van Dijk, oktober 26, 2016, 20:34:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Beste mensen,

Gister samen met Maarten Jansen weer even op het dak van het gebouw van de Gasunie in de stad Groningen wezen zoeken naar prooiresten van Slechtvalken. Opnieuw een aantal postduiven gevonden, maar ook soorten als Dodaars, Waterral, Kokmeeuw en Turkse Tortel. Bijgaande drie zangvogelveertjes kan ik niet zo 1-2-3 op naam brengen.

Van boven naar beneden op de beide foto's gaat het om een een relatief verse rechter staartpen van 102 mm, een verse rechter handpen van 97 mm (Koperwiek??) en een wat minder verse linker handpen van 102 mm.

Iemand die hier iets over durft te zeggen?

Alvast bedankt voor een reactie,

Klaas

keesschreven

Hoi Klaas,
Van de 2 verse (als ze bij elkaar horen) zou ik ook een Koperwiek maken. De staartveer en de tint van de binnenvlag op de handpen zijn naar mijn idee te donker voor Zanglijster.
De oude handpen is mogelijk ook van een Koperwiek, maar dat is minder goed te zien. Spreeuw kan misschien ook nog, gezien de duidelijke rand. De vorm van de veer is niet helemaal goed te zien.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Klaas van Dijk

hoi Kees,

Heel veel dank voor je vlotte reactie en mooi om te lezen dat je het eens bent met mijn vermoedens. De oude handpen ligt hier nog te drogen, hopelijk lukt het om er t.z.t. een betere foto van te maken.

Groetjes, Klaas