Sony PCM D100 niet kopen. Die kan niet op de beste kwaliteit opnemen (96khz en 24bits), en dat kan juist dat beetje extra geven.
Citaat van: Thijs Fijen op oktober 26, 2016, 17:24:00 pmSony PCM D100 niet kopen. Die kan niet op de beste kwaliteit opnemen (96khz en 24bits), en dat kan juist dat beetje extra geven. Het produktinformatieblad geeft aan dat de Sony juist nog veel verder gaat: WAV 192/176.4kHz 24bit, 96/88.2/48/44.1kHz 24/16bit
Ik denk er ook aan om mij een Olympus LS-12 te kopen. Vooral om roepjes van overvliegende vogels te kunnen registreren. Nu vraag ik mij af of ik dan best gelijktijdig een richtmicrofoon aanschaf of niet. Zo ja, welke?
Dank voor de tip, Jacob. Ik heb enkele van je opnames beluisterd en deze klinken best wel overtuigend.2,5 uur is beperkt, maar niet niks. Kun je niet een stuk 'terugspoelen' en een stuk wissen? Of moet je de volle 2,5 uur wissen?
Citaat van: Alexander Devos op mei 27, 2017, 14:15:42 pmIk denk er ook aan om mij een Olympus LS-12 te kopen. Vooral om roepjes van overvliegende vogels te kunnen registreren. Nu vraag ik mij af of ik dan best gelijktijdig een richtmicrofoon aanschaf of niet. Zo ja, welke?Hoi Alexander, ik heb nu sinds een aantal maanden de combinatie Olympus LS-12 en richtmicrofoon Olympus ME31. Deze combinatie bevalt mij prima. Zie mijn account op waarneming voor de opnames. Ook overvliegende vogels werkt prima. Nadeel is wel de beperkte ruimte op de recorder. Deze is ongeveer na 2.5 uur opnemen vol. Combi kostte bij mij E237.Succes ermee.
Alle microfoons zijn windgevoelig en richtmicrofoons helemaal.Daarom zijn er ook oplossingen voor bedacht.