wat is dit?

Gestart door AngelineAben, oktober 24, 2016, 18:16:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

AngelineAben

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/125840711
onzeker Spin onbekend - Araneae indet. gezien op 2016-10-23 Eys - Eyserbosschen
Foto's:




Toelichting:
grootte 1-1½ cm, kleur lichtgeel. gevonden 50 cm boven de grond aan plantenstengel.
bij voorbaat dank A. Aben

arpwifi

Zou zomaar kunnen dat hier Schildwespjes (Braconidae) uit gaan komen ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

AngelineAben

Beste Arp,

Dank, ik ga informatie  over de braconidae zoeken. Als het inderdaad over deze soort gaat, zit ik er flink langs om de waarneming onder geleedpotigen overig te plaatsen. Helaas kan ik de ontwikkeling ter plekke niet volgen, de afstand van de waarneming en waar ik woon is te groot.

Rayan Majoor

Hmm... ik heb laatst ook zoiets als dit gevonden (alleen wolliger, een perfect bolletje en onder een blad). Helaas ook niet meegenomen maar als ik die waarneming heb ingevoerd (wat vanwege al mijn schoolwerk en alle foto's van de zomervakantie die ik nog moet invoeren wel even zal duren) zal ik hem hierbij plaatsen... lijkt me namelijk wel van hetzelfde afkomstig.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl