Waarneming algemene soort?

Gestart door Jos Welbedacht, november 23, 2005, 16:59:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos Welbedacht

Hallo,

Ik heb vandaag een Waterral waargenomen, dit is misschien niet zo gek, maar
in dit gebied(Sneekermeer, Gerbrandygemaal) is het mij nooit eerder overkomen. Nu staat bij het soortenoverzicht dat de vogel algemeen is, en dat geloof ik graag, in de OVP word je bijvoorbeeld omvergescholden door deze vogels, maar in dit gebied niet lijkt mij. De waarneming verschijnt nu niet bij waarnemingen --> Friesland. Bestaat de mogelijkheid om dit anders te doen? Want de vogel is eigenlijk alleen echt algemeen in de grote moerasgebieden als OVP en Lauwersmeer, Bieschbosch en nog een paar. Ik raak namelijk meer opgewonden van een Waterral als van een Kleine Rietgans die er zonder moeite door komt.

Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

hiskodevries

jos,
alleen op werkgroep niveau is differentiatie mogelijk.
de enige aangesloten werkgroep in friesland is de vereniging voor veldbiologie friesland.
neem contact op met hinko talsma die kan door de zeldzaamheid aanpassen.
http://www.fjildbiology.nl/
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jos Welbedacht

Aha, ik begrijp het.
Dan houd ik voorlopig de waarneming maar zoals hij is.
In ieder geval bedankt.

Vincent

CiteerDe waarneming verschijnt nu niet bij waarnemingen --> Friesland.
Als je op klikt, dan worden de algemene soorten ook getoond en zie je je waterral ook staan!
Vincent

Jos Welbedacht

O, dat is goed om te weten, ik zal het eens proberen. Ik heb deze week namelijk meer Waterrallen gemist ;) .