mooie bidsprinkhaan Kroatie

Gestart door cora, oktober 21, 2016, 20:53:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observation.org/waarneming/view/125759097
Bidsprinkhaan onbekend - Mantodea indet. gezien op 2016-09-15 Croatia - Primorsko-goranska
Foto's:



NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

cora

NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

David Tempelman

Prachtig, wij hadden ze gisteren ook (Corfu). @ ARP er zijn toch eigenlijk geen lookalikes? Oftewel kunnen we de santateresa's goedkeuren ? BVD 😛
met vriendelijke groet,
David

arpwifi

#4
Deze van jou is okay - appeltje-eitje omdat je goed onder de oksel kunt kijken.

Maar in het gebied is vooral Iris oratoria soms best lastig van foto uit te sluiten (en vice-versa). Voor de nimfjes zijn er nog een paar die roet in het eten kunnen gooien. Iets verder naar het zuiden en richting Aziƫ gaan dan ook Hierodula's e.d. vervelend lopen doen ...

P.S. De foto's van Observado niet als vergelijkingsmateriaal gebruiken!! Bij religiosa zitten er oratoria's tussen (en andere) en vice-versa (!) Ik heb er een tijd niet meer mee geoefend, dus ga het ook niet redden om het allemaal snel even recht te zetten - is toch altijd weer even puzzelen van hoe zat het ook alweer als je de echte kemerken niet ziet ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

David Tempelman

ok, ok duidelijk. ik vind het een geweldige diergroep. we hadden ook ameles spallanzani, die doen alsof ze een wegwaaiend blaadje zijn  B)
zou mooi zijn als we er verder mee komen
met vriendelijke groet,
David


cora

Schitterend! Ik vind het ook een leuke groep van rare dieren  :blink:
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

arpwifi

Hoi David,

Ik moet het allemaal weer even ophalen - notities en referentieplaatjes erbij pakken etc. ... zakt sneller weg dan me lief is als je er een tijdje niet naar gekeken hebt  :rolleyes: maar veel soorten zijn redelijk van foto te doen ... maar vandaag en morgen even niet, want er liggen nog teveel andere onafgemaakte beloftes op me te wachten ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]