Zelfs familie kom ik niet uit bij deze :( Graag hulp :)

Gestart door Josee, oktober 13, 2016, 22:38:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/124502283
onzeker Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2016-10-12 Rotterdam - Kralingsche Bos
Foto's:




bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

wimperzwam

Nog niet gekeken naar het verschil tussen "familie" en "geslacht"?

Mvgr.,
Henk Huijser.

Josee

Jawel maarmijn antwoord staat bij de grauwgroene hertenzwam  ;D
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

wimperzwam

Zonder een goede blik op de lamellen is het lastig. Mogelijk wat droge Helmmycena's.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Melchior van Tweel

Kleur doet mij denken aan droge Grote bloedsteelmycena's
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ratje

die groeien toch op hout en zijn vaak gebundeld, dacht ik

Josee

Prachtige namen voor al die zwammetjes :) Had ik onder de rokken gekeken dan had ik mogelijk dwarsschotjes tussen de lamellen gezien. Die bloedsteelmycena's zijn mooi zeg, maar ik vond deze echt grijs.

De familie Tricholomataceae met wel 49 geslachten. Mijn ontzag voor mycologen die dat alles weten te onderscheiden en benoemen neemt met de minuut toe  :rolleye:

Dank allen voor de leuke reacties  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

wimperzwam

Zorg dat je erbij komt, was ooit een populair nummer.

Mvgr.,
Henk Huijser

Melchior van Tweel

Citaat van: Josee op oktober 14, 2016, 23:24:24 PM
Prachtige namen voor al die zwammetjes :) Had ik onder de rokken gekeken dan had ik mogelijk dwarsschotjes tussen de lamellen gezien. Die bloedsteelmycena's zijn mooi zeg, maar ik vond deze echt grijs.

De familie Tricholomataceae met wel 49 geslachten. Mijn ontzag voor mycologen die dat alles weten te onderscheiden en benoemen neemt met de minuut toe  :rolleye:

Dank allen voor de leuke reacties  :duim:
Ik zie toch echt een paars-rode tint
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Josee

Ja ik zie ook wel een waasje paars. Als ik alle foto's  van goedgekeurde Grote bloedsteelmycena bekijk is er ook aardig wat variëteit en het aan de voet gebundeld zijn is ook niet overal zichtbaar. Hoe dan ook vermoed ik dat aan de hand van mijn foto's niets met zekerheid is vast te stellen.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers