Valt er hier iets over te zeggen? => Gonioctena spec.

Gestart door Rayan Majoor, oktober 14, 2016, 14:10:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observation.org/waarneming/view/124516957
onzeker Kevers en Torren onbekend - Coleoptera indet. gezien op 2016-07-28 Norway - Hemsedal
Foto's:














Toelichting:
Gevonden tussen samensponnen bladeren (met vraatsporen eraan) van een of andere wilg gok ik (zie laatste foto) op een berghelling, vrij hoog.
Ik heb geen idee of het wel een keverpop is maar vermoed het wel dus plaats hem maar hier.
bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

arpwifi

Even uit m'n hoofd - kijk eens naar de popjes van de Gonioctena-soorten aan wilg ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Rayan Majoor

Oeps, beetje dit topic vergeten (terwijl ik toch wel benieuwd was naar waar dit de pop van was)...
In ieder geval kan ik nergens een afbeelding vinden van een pop van Gonioctena spec.
Ook merk ik dat er niet heel erg veel over de leefwijze van een aantal Gonioctena spec. te vinden is. In ieder geval lijkt het bergstruikhaantje me een goede kandidaat, gezien de verspreiding, waardplant en naam (berg-  en ik heb hem immers op een berg gevonden)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Marco de Haas

Pfff, erg lastig zo. Ik kijk er misschien ook wel geheel verkeerd tegenaan, maar kan het geen Macropsis nimf zijn?
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

Marco de Haas

Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

arpwifi

Er moeten hier bij mij op de schijven ook nog wat series slingeren, deels met zeer afwijkend gekleurde larven (bijna geel) ... moet ik nog eens opzoeken en invoeren - er staat inderdaad niet heel veel online ... maar verder dan spec. ga je op basis van dergelijke foto's van een pop niet komen neem ik aan.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Rayan Majoor

Ok, bedankt voor de reacties! Dan zal het Gonioctena spec. blijven :)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]


arpwifi

Geweldig Henk  :duim:  :lol:  (die kende ik nog niet  :o )

Ga eens wat van mijn eigen poppenkiekjes ernaast leggen ... erg leuk!!
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]