Elasm. interstinctus of minor?

Gestart door Arp, oktober 10, 2007, 04:03:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Principe vraagje ...

Is het theoretisch mogelijk (bij een betere foto bijvoorbeeld) om op basis van een dergelijke shot Elasmostethus interstinctus en E. minor van elkaar te onderscheiden, of moet het beestje daarvoor echt echt gesloopt worden?

Of anders geformuleerd: Welke kenmerken moet ik bij zo'n beest in beeld brengen om er een "zekere"  E. interstinctus (danwel minor) van te mogen maken?



Alvast bedankt
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Berend Aukema

Dit vrouwtje is op basis van de tweede foto met zekerheid E. interstinctus (bij E. minor zijn de connexivumpunten korter). Ook het mannetje kan op basis van een foto van het genitaalsegment van achteren/schuin opzij van achteren op naam gebracht worden!

Arp

CiteerDit vrouwtje is op basis van de tweede foto met zekerheid E. interstinctus (bij E. minor zijn de connexivumpunten korter).
Ha - Top Berend! Dat zijn nou precies de dingen die ik graag hoor  :lol:

Dat het een vrouwtje is herken jij dan denk ik ook aan de onderkant van dat laatste segment, of zijn er andere kenmerken? (Nu baal ik dat ik mijn andere Acanthosomatidae van de laatste tijd niet allemaal onder de billen heb gekeken   :gap: )

CiteerOok het mannetje kan op basis van een foto van het genitaalsegment van achteren/schuin opzij van achteren op naam gebracht worden!

En nou maar naarstig opzoek naar een kereltje, zodat ik je kan vragen hoe dan  :grin:

In elk geval weer harstikke bedankt Berend!
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)