Hoofdmenu

nr 500

Gestart door ronald nuiver, oktober 09, 2007, 13:58:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvdlaan

CiteerWat een leuke soap is dit zeg.

Bram
Wellicht een idee, maar als vogelaars elkaar ook al niet meer vertrouwen op elkaars aanwezigheid, verdient het wellicht aanbeveling een paar kritische vragen te stellen. Ik heb er een paar als voorbeeld. We gaan terug naar vrijdag de 5e 2007 en we bevinden ons op de Biltlaan in het altijd spannende Katwijk.

1) Noem een vogelaar in pak
2) Was Maarten Wielstra geschoren?
3) Welk merk verrekijker droeg Jan van der Laan?
4) Wie/wat had Enno Ebels bij zich?
5) Noem de vogelsoort die veelvuldig als ringtoon werd gebruikt?
6) Waarom was het niet verstandig op het grasstrookje langs het fietspad te staan?
7) De vogel had een voorkeur voor Esdoorns. Wat was de meest opvallende boom die tussen deze esdoorns stond en waar de vogel ook nog wel eens in de buurt te zien was?
8) Waar parkeerde Rob Halff zijn auto?
9) Waar kwam Rob Halff vandaan?

Als je minimaal 2 vragen positief kunt beantwoorden, ben je op de plek geweest op 5 oktober. Kun je geen enkele vraag beanwtoorden, dan graag 3 nieuwe vragen in deze trant die alleen beantwoord cq gemaakt kan worden door mensen die echt aanwezig waren.

Veel plezier!

Jan

Jaap Denee

#91
CiteerIk gok op een positieve uitkomst van alle drie hierboven genoemde gevallen, dus nog 3 te gaan: Bruine Klauwier komend weekend, Zwarte Eend begin december en volgend voorjaar Sardijnse Grasmus.
Zoals ik hierboven al schreef: het interesseert me niet wat, maar: hier kan ik "wel mee leven"...

Ik zal een kratje Warsteiner achter in de auto gooien, Jan, voor het geval je voorspellingen uitkomen: mijn beurt deze ronde.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

Citeer
CiteerWat een leuke soap is dit zeg.

Bram
Wellicht een idee, maar als vogelaars elkaar ook al niet meer vertrouwen op elkaars aanwezigheid, verdient het wellicht aanbeveling een paar kritische vragen te stellen. Ik heb er een paar als voorbeeld. We gaan terug naar vrijdag de 5e 2007 en we bevinden ons op de Biltlaan in het altijd spannende Katwijk.

1) Noem een vogelaar in pak
2) Was Maarten Wielstra geschoren?
3) Welk merk verrekijker droeg Jan van der Laan?
4) Wie/wat had Enno Ebels bij zich?
5) Noem de vogelsoort die veelvuldig als ringtoon werd gebruikt?
6) Waarom was het niet verstandig op het grasstrookje langs het fietspad te staan?
7) De vogel had een voorkeur voor Esdoorns. Wat was de meest opvallende boom die tussen deze esdoorns stond en waar de vogel ook nog wel eens in de buurt te zien was?
8) Waar parkeerde Rob Halff zijn auto?
9) Waar kwam Rob Halff vandaan?

Als je minimaal 2 vragen positief kunt beantwoorden, ben je op de plek geweest op 5 oktober. Kun je geen enkele vraag beanwtoorden, dan graag 3 nieuwe vragen in deze trant die alleen beantwoord cq gemaakt kan worden door mensen die echt aanwezig waren.

Veel plezier!

Jan
Verdikke, dan was ik er dus wel! Huppakee!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

redmar_woudstra

Citeer
CiteerWat een leuke soap is dit zeg.

Bram
Wellicht een idee, maar als vogelaars elkaar ook al niet meer vertrouwen op elkaars aanwezigheid, verdient het wellicht aanbeveling een paar kritische vragen te stellen. Ik heb er een paar als voorbeeld. We gaan terug naar vrijdag de 5e 2007 en we bevinden ons op de Biltlaan in het altijd spannende Katwijk.

1) Noem een vogelaar in pak
2) Was Maarten Wielstra geschoren?
3) Welk merk verrekijker droeg Jan van der Laan?
4) Wie/wat had Enno Ebels bij zich?
5) Noem de vogelsoort die veelvuldig als ringtoon werd gebruikt?
6) Waarom was het niet verstandig op het grasstrookje langs het fietspad te staan?
7) De vogel had een voorkeur voor Esdoorns. Wat was de meest opvallende boom die tussen deze esdoorns stond en waar de vogel ook nog wel eens in de buurt te zien was?
8) Waar parkeerde Rob Halff zijn auto?
9) Waar kwam Rob Halff vandaan?

Als je minimaal 2 vragen positief kunt beantwoorden, ben je op de plek geweest op 5 oktober. Kun je geen enkele vraag beanwtoorden, dan graag 3 nieuwe vragen in deze trant die alleen beantwoord cq gemaakt kan worden door mensen die echt aanwezig waren.

Veel plezier!

Jan
Deze vragen had ik fout kunnen hebben, zelfs al was ik erbij ;)
groet,
Redmar

P1234

Citeer
CiteerWat een leuke soap is dit zeg.

Bram
Wellicht een idee, maar als vogelaars elkaar ook al niet meer vertrouwen op elkaars aanwezigheid, verdient het wellicht aanbeveling een paar kritische vragen te stellen. Ik heb er een paar als voorbeeld. We gaan terug naar vrijdag de 5e 2007 en we bevinden ons op de Biltlaan in het altijd spannende Katwijk.

1) Noem een vogelaar in pak
2) Was Maarten Wielstra geschoren?
3) Welk merk verrekijker droeg Jan van der Laan?
4) Wie/wat had Enno Ebels bij zich?
5) Noem de vogelsoort die veelvuldig als ringtoon werd gebruikt?
6) Waarom was het niet verstandig op het grasstrookje langs het fietspad te staan?
7) De vogel had een voorkeur voor Esdoorns. Wat was de meest opvallende boom die tussen deze esdoorns stond en waar de vogel ook nog wel eens in de buurt te zien was?
8) Waar parkeerde Rob Halff zijn auto?
9) Waar kwam Rob Halff vandaan?

Als je minimaal 2 vragen positief kunt beantwoorden, ben je op de plek geweest op 5 oktober. Kun je geen enkele vraag beanwtoorden, dan graag 3 nieuwe vragen in deze trant die alleen beantwoord cq gemaakt kan worden door mensen die echt aanwezig waren.

Veel plezier!

Jan
Ik heb er ook minstens twee goed! Ik was er dus ook.

Maar even serieus; lijsten (en het vergelijken daarvan) zijn (is) alleen leuk ALS je elkaar kunt vertrouwen. Als dat niet blijkt te kunnen, vind ik dat een serieus punt.

Ik zal morgen goed opletten bij de Bruine Klauwier.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Edwin Russer

Ha Jan,

1. Dat kan er maar één zijn en dat hebben de spelende kinderen daar ook geweten. De heer Wiegant.

2. Dat werd anders wel eens hoog tijd.

3. Een neppert, je kwam letterlijk van je werk af. Je hebt zelfs een tijdje op de motorkap van de auto van Alexander Buhr gezeten en dan maar hopen dat hij zou komen opdagen...Heb jij effe geluk gehad :rolleyes:

4. Altijd zijn kinderen.

5. Niet gehoord. Of het moet een Kroonboszanger zijn geweest ;) Max had wel een aardige, maar dan met tekst, ben ik alleen weer vergeten.

6. Scheldende brom/fietsers...

7. Een spar/den of zoiets. Of de andere plek bij het pleintje in de bossages toen enkele vogelaars de vogel daar volledig hadden ontleed, terwijl anderen achter een Vuurgoudhaan aan het rennen waren.

8. Tegen een rijdende auto of was dit al eerder gebeurt....

9. Wellicht van een klant. Maar dat is bij Rob meestal het geval :)  

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

jvdlaan

Oei Edwin, je moest bijna drie nieuwe vragen maken...

Jan

BramtK

Wie zijn de heren Wiegant, E. Ebels, M. Wielstra, J. van der Laan en R. Halff?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Edwin Russer

CiteerWie zijn de heren Wiegant, E. Ebels, M. Wielstra, J. van der Laan en R. Halff?

Bram
Kom een keer naar een twitch, dan kun je kennis maken B) Komend weekend een Bruine Klauwier op Texel. Het blijft toch het klauwiereneiland :duim:  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jaap Denee

#99
Citeer9. Wellicht van een klant. Maar dat is bij Rob meestal het geval :)
Die zat op de boot NAAR Vlieland toen de piep kwam...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

BramtK

Citeer
CiteerWie zijn de heren Wiegant, E. Ebels, M. Wielstra, J. van der Laan en R. Halff?

Bram
Kom een keer naar een twitch, dan kun je kennis maken B) Komend weekend een Bruine Klauwier op Texel. Het blijft toch het klauwiereneiland :duim:
Komend weekend ben ik op Texel (en ik was ook bij de Kroonboszanger), maar van al die klauwieren op Texel heb nog weinig mee mogen maken, een Grauwe klauwier mannetje, in mei toen ik stage liep bij het NIOZ, daargelaten (maar die bedoel je vast niet).

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Edwin Russer

CiteerOei Edwin, je moest bijna drie nieuwe vragen maken...

Jan
Ik weet er nog wel een paar.

1. Hoeveel mensen zijn er naar schatting geweest?

2. Wie draaide zich nog een keertje lekker om toen hij de codering 999 zag en aan iets anders dacht...

3. Hoeveel toeterende bussen en auto's hebben jullie gehoord?  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

CiteerKomend weekend ben ik op Texel (en ik was ook bij de Kroonboszanger), maar van al die klauwieren op Texel heb nog weinig mee mogen maken, een Grauwe klauwier mannetje, in mei toen ik stage liep bij het NIOZ, daargelaten (maar die bedoel je vast niet).

Bram

Ha Bram,

Op Texel zijn alle in Nederland vastgestelde soorten Klauwieren ook daar waargenomen. Vandaar het klauwiereneiland.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

BramtK

Potverdrie! Helaas zaten die 'izabel'-klauwieren er steeds net voordat ik er een weekje was. Tot volgende week wellicht.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Hans Bossenbroek

Thierry Janssen heb ik ook in pak gezien. En fotograaf Van Dijl had een nieuw kapsel  ;) .

Christian

Zelfs al was ik er geweest dan had ik ze allemaal fout gehad, ik kijk meestal naar de vogel  ^_^  
Christian Brinkman

Rinie van Reenen

#106
CiteerHa Jan,

1. Dat kan er maar één zijn en dat hebben de spelende kinderen daar ook geweten. De heer Wiegant.

2. Dat werd anders wel eens hoog tijd.

3. Een neppert, je kwam letterlijk van je werk af. Je hebt zelfs een tijdje op de motorkap van de auto van Alexander Buhr gezeten en dan maar hopen dat hij zou komen opdagen...Heb jij effe geluk gehad :rolleyes:

4. Altijd zijn kinderen.

5. Niet gehoord. Of het moet een Kroonboszanger zijn geweest ;) Max had wel een aardige, maar dan met tekst, ben ik alleen weer vergeten.

6. Scheldende brom/fietsers...

7. Een spar/den of zoiets. Of de andere plek bij het pleintje in de bossages toen enkele vogelaars de vogel daar volledig hadden ontleed, terwijl anderen achter een Vuurgoudhaan aan het rennen waren.

8. Tegen een rijdende auto of was dit al eerder gebeurt....

9. Wellicht van een klant. Maar dat is bij Rob meestal het geval :)
Edwin,

Stom dat je het verklapt hebt: nu ben ik er ook geweest! ;)
Groet, Rinie van Reenen

RWester

....Noem de persoon die direct links en rechts van je stonden en lees wie er waren...

- Wie riep iets te opvallend hard 'voorzichtig daarmee, dat kan je vader niet betalen'

- Aan welke kant stond de bushalte en wat waren de vertrektijden?

- Hoe heette het joch dat de hele tijd riep 'daar zittie!', zelfs tegen een overvliegende Blauwe Reiger

- Wat was de kleur van het hekje waar je aan het eind van de middag overheen moest om bij het steegje aan de 'achterzijde' te komen?

- Wat was net iets te breed om je er over heen te zetten en wie ging er bijna goed nat bij z'n poging?

- Wie schoot er zwáár in de stress toen vijf minuten voor aankomst een piep 'weggevlogen' binnen kwam en waar ik naast in de auto zat?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester