Hoofdmenu

nr 500

Gestart door ronald nuiver, oktober 09, 2007, 13:58:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Student85

CiteerStaat ie nou wel of niet op de Nederlandse lijst?
Over welke gevallen hebben we het dan?

Een geval in Diemen uit 1980 welke herrouleert (zie onder voor specificatie) en een geval Vlieland, volgens mij een dood exemplaar ergens jaren '50.

Semafoonnr.: 324
No.:1199
Soort: Amerikaanse Oeverloper
Datum: 1980-08-23
Laatste datum: 1980-08-25
Locatie: Diemen
Gemeente en provincie: Diemene NH
Opmerkingen: Roulatie met de vraag of revisie op zijn plaats is

Jaap Denee

Sjoerd! Ga als de sodemieter aan het werk! Zo wordt het nooit wat met die studie...













;)  
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

Geweldig!

Een fijn topic over waar we allemaal weleens over dromen dat voor tweederde volstaat met reacties van mensen die zichzelf te goed voelen voor zo'n topic maar dat wel even in datzelfde topic gemeld willen hebben :D

Extra stem voor de dromers...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

teunvankessel

Citeer
Teun van Kessel:
Citeerhah ik sprijd mijn kansen gewoon
Ik spreid...


Nederlands is niet mijn beste vak.

Voor de rest heb ik niks toe te voegen aan dit topic

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

petermeer

CiteerGeweldig!

Een fijn topic over waar we allemaal weleens over dromen dat voor tweederde volstaat met reacties van mensen die zichzelf te goed voelen voor zo'n topic maar dat wel even in datzelfde topic gemeld willen hebben :D

Extra stem voor de dromers...
:duim:

En trouwens, die 500e zien wij a.s. zondag tijdens de Big Sit 2007.
Het maakt mij in ieder geval niet zo veel uit welk soort, als we hem maar zien.  B)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

redmar_woudstra

Als je dromen niks vindt, dan post je toch niet?

Heisa om niks...
groet,
Redmar

BramtK

Citeerdat voor tweederde volstaat met reacties van mensen die zichzelf te goed voelen voor zo'n topic maar dat wel even in datzelfde topic gemeld willen hebben :D
De zaken scheef voorstellen is ook een vak he!?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

CiteerHeisa om niks...
Alleen is dat geen first... ;-)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

CiteerDe zaken scheef voorstellen is ook een vak he!?

Bram
Wat, 'licht overdrijven' bedoel je? ;)  
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Breedbek

Lijkt toch wel een beetje op 1 mei Ronald.....In één dag een ***SPAM*** én een auto?? je schreef het volgende in het forum van avifauna Groningen


Geplaatst: Ma Okt 08, 2007 1:59 pm    Onderwerp:    
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil mij wel graag opgeven, alleen weet ik niet hoe ik zo vroeg in Lauwersoog kom. Misschien dat ik met iemand kan meerijden vanuit Groningen.


groet Bart-Jan


 
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Bram Rijksen

CiteerLijkt toch wel een beetje op 1 mei Ronald.....In één dag een ***SPAM*** én een auto?? je schreef het volgende in het forum van avifauna Groningen


Geplaatst: Ma Okt 08, 2007 1:59 pm    Onderwerp:    
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil mij wel graag opgeven, alleen weet ik niet hoe ik zo vroeg in Lauwersoog kom. Misschien dat ik met iemand kan meerijden vanuit Groningen.


groet Bart-Jan
't  Is een oude BMW hè, daarbij moet je maar afwachten of die 's morgens starten...

Maar het zal nu wel hard gaan Ronald; als ik zie wat je zónder ***SPAM*** en zónder auto al op je indrukwekkende lijst hebt...

Toine

CiteerTreurduif, die in eerste instantie als turkse tortel zal worden gemeld en via de foute determinaties ontmaskerd wordt
CiteerTreurduif, die in eerste instantie als turkse tortel zal worden gemeld en via de foute determinaties ontmaskerd wordt
Ik denk dat je de Treurtortel bedoelt? De Treurduif (of Carolina duif)  (Zenaida macroura) is namelijk een Amerikaanse soort; en lijkt totaal niet op de Turkse tortel.

De Treurtortel (Streptopelia decipiens) daarentegen lijkt veel op de Turkse tortel en komt in Afrika voor. Hij wordt wel gehouden in Nederland, maar of hij ook op eigen kracht naar Nederland gaat vliegen?  <_<
Ik denk trouwens eerder dat mensen de Lachduif aanzien voor Turkse tortel; die wordt namelijk veel meer gehouden.

Streptopelia decipiens:


Zenaida macroura:

Edwin Russer

CiteerLijkt toch wel een beetje op 1 mei Ronald.....In één dag een ***SPAM*** én een auto?? je schreef het volgende in het forum van avifauna Groningen


Geplaatst: Ma Okt 08, 2007 1:59 pm    Onderwerp:    
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil mij wel graag opgeven, alleen weet ik niet hoe ik zo vroeg in Lauwersoog kom. Misschien dat ik met iemand kan meerijden vanuit Groningen.


groet Bart-Jan
Het is toen bij de affaire van de Dwergarend ook aan de orde gekomen en zulke mensen vallen dus zeer waarschijnlijk in de categorie pathologische leugenaars.

http://skepticusnederland.fol.nl/id83.htm
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

laatvlieger

#73
Misschien kan iemand Ronald gewoon eens meenemen naar een leuke twitch, dan zijn we meteen af van al dit moeizame gedoe. En laten we verder alsjeblieft gewoon on-topic blijven!

Te weten:
Welke soorten maken een reële kans om de 500e te worden, waar zijn de beste plekken om die soorten te ontdekken, wie gaat hem ontdekken en waar zijn lastig te determineren soorten aan te herkennen?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

P1234

#74
Citeer
CiteerLijkt toch wel een beetje op 1 mei Ronald.....In één dag een ***SPAM*** én een auto?? je schreef het volgende in het forum van avifauna Groningen


Geplaatst: Ma Okt 08, 2007 1:59 pm    Onderwerp:   
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil mij wel graag opgeven, alleen weet ik niet hoe ik zo vroeg in Lauwersoog kom. Misschien dat ik met iemand kan meerijden vanuit Groningen.


groet Bart-Jan
Het is toen bij de affaire van de Dwergarend ook aan de orde gekomen en zulke mensen vallen dus zeer waarschijnlijk in de categorie pathologische leugenaars.

http://skepticusnederland.fol.nl/id83.htm
We zullen zien of we bij soort 500 (whatever that may be) een Zwarte BMW mogen begroeten. wel heeeeel erg off topic; ook ik heb ooit een oude BMW gehad. Die stond vooral bij de garage :lol:
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Jaap Denee

#75
Citeer
Citeer
CiteerLijkt toch wel een beetje op 1 mei Ronald.....In één dag een ***SPAM*** én een auto?? je schreef het volgende in het forum van avifauna Groningen


Geplaatst: Ma Okt 08, 2007 1:59 pm    Onderwerp:   
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil mij wel graag opgeven, alleen weet ik niet hoe ik zo vroeg in Lauwersoog kom. Misschien dat ik met iemand kan meerijden vanuit Groningen.


groet Bart-Jan
Het is toen bij de affaire van de Dwergarend ook aan de orde gekomen en zulke mensen vallen dus zeer waarschijnlijk in de categorie pathologische leugenaars.

http://skepticusnederland.fol.nl/id83.htm
We zullen zien of we bij soort 500 (whatever that may be) een Zwarte BMW mogen begroeten. wel heeeeel erg off topic; ook ik heb ooit een oude BMW gehad. Die stond vooral bij de garage :lol:
Met alle begrip voor de mensen die hierboven gepost hebben:

Volgens mij is geen van jullie psychiater of zelfs maar arts, dus zullen we er een beetje voor oppassen om op een openbaar forum iemand een stickertje op te plakken?

Het commentaar van Bart-Jan spreekt voor zich, iedereen kan daar een conclusie uit trekken, maar het is niet aan ons om bij iemand in het openbaar een psychiatrische diagnose te stellen en het daar vervolgens met z'n allen over te hebben.

En wat betreft die 500e soort op de NL lijst: net als de Radstaakkies en de Wielstra's interesseert het mij ook geen moer, ik zie het hopelijk vanzelf... (alhoewel ik twijfel aan dat 'vanzelf').
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Edwin Russer

CiteerVolgens mij is geen van jullie psychiater of zelfs maar arts, dus zullen we er een beetje voor oppassen om op een openbaar forum iemand een stickertje op te plakken?

Het commentaar van Bart-Jan spreekt voor zich, iedereen kan daar een conclusie uit trekken, maar het is niet aan ons om bij iemand in het openbaar een psychiatrische diagnose te stellen en het daar vervolgens met z'n allen over te hebben.

Hey Jaap,

Misschien ben ik wat voorbarig met mijn reactie maar ik stel absoluut geen diagnose. Daartoe ben ik ook niet bevoegd. Ik vind het alleen wel dat alles, wat reeds besproken is, sterk die kant op gaat. En zoals ik al eerder zei is dit op dat bewuste Dwergarendtopic ook aan de orde geweest. Pim Julsing maakte daar toen een opmerking over. Ik voelde mij toentertijd behoorlijk in het hemd gezet doordat ik die bewuste fakewaarneming ook heb door gepiept. Maar genoeg hierover.

Ik hoorde een keer een verhaal dat een Britse vogelaar allerlei vondsten deed aan het strand die hij zelf bleek te hebben neergelegd. Weet iemand daar meer van? En hoe heet deze psychiatrische stoornis?  

`Pseudologia phantastica' is een ziekelijke, onweerstaanbare neiging om gefantaseerde belevenissen als waar gebeurd te presenteren. De personen die dergelijk gedrag vertonen worden pathologische leugenaars genoemd.
Bron: http://skepticusnederland.fol.nl/id83.htm
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bram Rijksen

Citeerik zie het hopelijk vanzelf... (alhoewel ik twijfel aan dat 'vanzelf').
En hup: 'on topic' maar weer. Ik ben bang dat Guus gelijk gaat krijgen, en worden het een paar gratis 'armchair-ticks': edereen een gratis Kortsnavel- én Taigaboomkruiper, en iedereen (nou ja, niet íedereen natuurlijk) tóch blij dat ze die geringde Baltische Mantelmeeuwen toen hebben meegepikt...

Guus Peterse

Baltische mantelmeeuw weer een aparte soort terwijl ze die juist weer hebben samengevoegd met kleine mantelmeeuw? Dat zou nog eens consistent beleid zijn.
Zelf denk ik dan eerder aan eindelijk eens de siberische tjiftjaf.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Bram Rijksen

CiteerDat zou nog eens consistent beleid zijn.
Zeker; onder de noemer 'voortschrijdend inzicht'..!

P1234

Ik heb horen fluisteren dat Groenlandse Kolgans een goede split-kandidaat is....
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Bram Rijksen

CiteerIk heb horen fluisteren dat Groenlandse Kolgans een goede split-kandidaat is....
en hou die Grote Stern van de overkant in de gaten..

ronald nuiver

Hallo Bart Jan

Ik heb op 28 augustus (gronings ontzet) examen gedaan en ben gezakt.
Ik kon gelukkig binnen 3 weken opnieuw afrijden en heb het toen wel gehaald.
Op 27 september kon ik mijn ***SPAM*** afhalen bij de gemeente.
Via marktplaats.nl hebben wij een BMW 316I gekocht te Assen (bouwjaar 92)  kosten 1500,--

Je woont in de buurt, dus kom gerust even langs.

Wat betreft 1 mei, voor deze flauwe grap heb ik mijn excusses aangeboden
en het lijkt dat we dat maar moeten vergeten.

Ronald

Jos Welbedacht

Precies, gefeliciteerd met je ***SPAM*** en auto...
Nu ik nog...
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

dupont

CiteerHallo Bart Jan

Ik heb op 28 augustus (gronings ontzet) examen gedaan en ben gezakt.
Ik kon gelukkig binnen 3 weken opnieuw afrijden en heb het toen wel gehaald.
Op 27 september kon ik mijn ***SPAM*** afhalen bij de gemeente.
Via marktplaats.nl hebben wij een BMW 316I gekocht te Assen (bouwjaar 92)  kosten 1500,--

Je woont in de buurt, dus kom gerust even langs.

Wat betreft 1 mei, voor deze flauwe grap heb ik mijn excusses aangeboden
en het lijkt dat we dat maar moeten vergeten.

Ronald
Ronald,

Hoe zit het dan met je andere 438 soorten?
En is het niet wat toevallig dat je op het moment van de vondst van de Kroonboszanger in de buurt van Katwijk bent en niemand je gezien heeft?
Je moest snel weg om vroeg thuis te zijn en ala, je pikte ook de Blonde Ruiter nog mee.
Wanneer hou je op met met name jezelf voor de spreekwoordelijke aap te zetten?
Ik vind deze onzin al veel te lang duren. Hou de eer toch eens aan jezelf.
Zo, nu ga ik slapen. Morgen gezond weer op met H. Pohlmann en L. Steen en vrouwen richting Florida...
Kijken welke 499e soort ik in Nederland ga dippen....
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

BramtK

Wat een leuke soap is dit zeg.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

eline1234

Zelfs ZOOP is nog minder kinderachtig.... Jammer dat een topic wat in eerste instantie best leuk was, op zo'n manier verpest moet worden.
Eline

P1234

#87
CiteerZelfs ZOOP is nog minder kinderachtig.... Jammer dat een topic wat in eerste instantie best leuk was, op zo'n manier verpest moet worden.
Hoi Eline,

Ik heb er lang over nagedacht of ik zou reageren. Ik doe het toch, omdat ik de reacties van anderen en mijzelf zelf niet kinderachtig vind, zonder jou natuurlijk het recht op een eigen mening te ontzeggen.

De "actie van 1 mei" was geen flauwe grap, maar een poging van de betrokken vogelaar om een Dwergarend op zijn lijst te "stringen" (toevoegen zonder hem gezien te hebben). Dit heeft geleid tot allerlei onverkwikkelijkheden, waarop ik nu niet in zal gaan.

Natuurlijk verdient iedereen een tweede kans. Nu merk ik dat de persoon in kwestie niets heeft geleerd; hij beweert de Kroonboszanger waargenomen te hebben zonder er geweest te zijn.

Als hij dan de ontdekker van de 500ste soort 10 jaar lang een abonnement op DB in het vooruitzicht stelt, roept hij dergelijke reacties over zichzelf af. Ik kan me dus goed voorstellen dat jij die reacties als kinderachtig ziet, en ik respecteer dat dus, maar ik ben het niet met je eens.

Voor wat betreft nummer 500 gok ik overigens op Buff Bellid Pipit.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Edwin Russer

CiteerDe "actie van 1 mei" was geen flauwe grap, maar een poging van de betrokken vogelaar om een Dwergarend op zijn lijst te "stringen" (toevoegen zonder hem gezien te hebben). Dit heeft geleid tot allerlei onverkwikkelijkheden, waarop ik nu niet in zal gaan.

Eline,

Lees dit anders nog maar eens even door,

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...ST&f=13&t=22972

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

jvdlaan

#89
Of de eerstkomende nieuwe soort voor Nederland de 500e is, valt te bezien.

Ten eerste is er in deze lijst nr 74. Kuhls Pijlstormvogel spec* Calonectris borealis / diomedea. Aangezien van Kuhs Pijl C borealis al verzamelde gevallen in de musea Amsterdam, Leiden, Rotterdam en thans ook Wageningen liggen, is nr 74 niet telbaar voor de totaallijst.
498 dus nog maar...

Ook komt op de lijst Sierlijke Stern voor terwijl de gevallen uit 1999 (edit: was 2002) en 2006 niet aanvaard zijn omdat een hybride Bengaalse x Grote Stern of Sierlijke x Grote Stern o.i.d niet kon worden uitgesloten.
497 nog maar...

Twee soorten moeten nog een eindoordeel krijgen: Groene Reiger en Kroonboszanger. De kans dat Groene Reiger als wilde vogel zal worden aanvaard acht ik fifty-fifty. De kans dat de Kroonboszanger aanvaard wordt, acht ik 99,999%.

Tenslotte wordt de Balkankwikstaart van mei 1988 in de Eemshaven opnieuw bekeken. Omdat er geen roep is waargenomen, laat staan opgenomen, kan het wel eens moeilijk worden. Ik hoop het niet voor Leo Boon, de waarnemer. Wel heb ik Per Allstrom (de expert op het gebied van Kwikstaarten en Piepers) destijds horen zeggen dat het een Balkankwikstaart was.

Dus op dit moment telt de Nederlandse Lijst minimaal 494 soorten en maximaal 497 soorten. Ik gok op een positieve uitkomst van alle drie hierboven genoemde gevallen, dus nog 3 te gaan: Bruine Klauwier komend weekend, Zwarte Eend begin december en volgend voorjaar Sardijnse Grasmus.

Groeten, Jan