Hoofdmenu

nr 500

Gestart door ronald nuiver, oktober 09, 2007, 13:58:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ronald nuiver

Ik gok komende week op Schier.
Maar mochten jullie nr 500 scoren dan zal ik er zijn.
Heb sinds kort mijn ***SPAM*** plus en tweedehands BMW (zwart FP-TD-11)

Pim

Nu nog een fototoestel aanschaffen en je kunt gaan twitchen ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

HJDT

#32
CiteerIk gok komende week op Schier.
Maar mochten jullie nr 500 scoren dan zal ik er zijn.
Heb sinds kort mijn ***SPAM*** plus en tweedehands BMW (zwart FP-TD-11)
Dat zou nog eens een leuk begin zijn van je vogel carriëre Ronald. De eerste zeldzaamheid die je gaat twitchen is gelijk een mijlpaal voor de Nederlandse lijst !!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

ronald nuiver

Hallo HJDT

Mijn Twitch carriere begon al in 1986 met mijn zelfontdekte Alpenheggemus in mijn woonplaats Groningen. In de jaren 90 heb ik divers leuke soorten getwitch samen met Peter Los, Eldert Groenewoud en Bert van Dillen.
Ook in de periode dat ik in Rotterdam heb gewoond (7 jaar) veel op Breskens gezeten (4 week kamperen in apr-mei ieder jaar) en daar in de buurt getwitch.
Sinds vrouw en kinderen is dit allemaal op een iets lager pitje komen te staan.
Maar nu met mijn ***SPAM*** en BMW ga ik de komende tijd er weer flink tegenaan.
 

hterhaar

En die Alpenheggemus heb ik heel lang gekoesterd.....

Ben Wielstra

Wat zou 550 zijn? Het gaat zo hard tegenwoordig.

Bob Molenaar

Wie weet wel de Keizerspecht Campephilus imperialis ?
Groeten,
Bob Molenaar
VWG Zaanstreek

Student85

Hoi,

Ronald Nuiver:
Citeer(mits Groene Reiger, Balkan Kwik en Sierlijke Stern worden aanvaard)
Balkankwikstaart staat al op de conservatieve Nederlandse lijst: 4 mei 1988 te Eemshaven (foto in Avifauna 1 © Leon Boon)

Frank Meer:
CiteerAmerikaanse Zeearend
Yeah right ;) (en dat geldt voor meer soorten hier)

Teun van Kessel:
Citeerhah ik sprijd mijn kansen gewoon
Ik spreid...

Lennaert Steen:
CiteerAmerikaanse Oeverloper
Er staan 2 aanvaarde gevallen van deze soort in Avifauna 1, maar er wordt aan tenminste 1 geval getwijfeld. De soort staat echter wel op de conservatieve lijst van Arnoud B. van den Berg (bijgewerkt t/m 2006)

Maarten:
Citeerpetsjorapieper wordt het!
Maarten....volgens jou hadden we die al 1,5 week geleden op Vlieland, dus wat nou nieuwe soort voor Nederland ;)

Ronald Nuiver:
CiteerDiegene die de 500 ste soort ontdekt krijgt an mij 10 jaar gratis lidmaatschap Dutch Birding !!!!
Volgens mij komt dat neer op een dikke €600,-....heb je geld te veel ofzo? Ik vind het overigens ook kansloos, een goedmakertje op 1 mei ofzo?!!

En: gewoon vogelen mensen, dat gezwalk over wie wat waar evt. in de toekomst zou kunnen gaan ontdekken...daar schieten we echt helemaal niks mee op!

Maw: wat een debiel topic...


BramtK

Zo, dat is echt weer een Sjoerd-reactie  ;)

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

oceanodroma

haha weer een echt radstaak-antwoord!
kom op is toch gewoon leuk?
Dimitri Mulder
oceanodroma

Edwin Russer

CiteerBalkankwikstaart staat al op de conservatieve Nederlandse lijst: 4 mei 1988 te Eemshaven (foto in Avifauna 1 © Leon Boon)

Ha Sjoerd, een beetje off-topic, maar deze vogel is weer in herroulatie gegaan.

505 9127 Balkankwikstaart 1988-05-10 1988-05-10 Eemshaven-oost Eemsmond Gr Herroulatie van het enige NL geval, maar een foto en geen geluid

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Albert de Jong

CiteerEn: gewoon vogelen mensen, dat gezwalk over wie wat waar evt. in de toekomst zou kunnen gaan ontdekken...daar schieten we echt helemaal niks mee op!

Maw: wat een debiel topic...
Het veld in mensen, niet al dat gezwijmel op een forum! Ik ben het hierin helemaal met Sjoerd eens. 99% van de posts is zowat onzinnig.

Dat inhoudloze voorspellen en al die mensen die (b.v. met die kroonboszanger) het forum volgooien met dingen zoals 'o, wat wil ik er graag heen, maar ik kan niet'.

(vergeef me nu wel die foto in het crowned-warbler topic )  :whistle:  
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Student85

Hoi,

Edwin:
CiteerHa Sjoerd, een beetje off-topic, maar deze vogel is weer in herroulatie gegaan.
Ok, wist ik niet. Niet voldoende gecheckt.

@ Bram ter Keurs, Dimitri Mulder:
Kan best leuk zijn (paar tellen), maar we hebben toch al zo veel van zulke topics waar dan tussen neus en lippen door wordt gezegd 'deze zou ik ook wel willen vinden'...Tuurlijk, we willen allemaal wel nieuwe soorten van Nederland ontdekken, maar dat lukt in de meeste gevallen niet vanachter de computer (of je moet Pim Wolf heten - Westelijke Orpheusgrasmus). Het wordt vaak een eindeloze stortvloed aan soorten die een ieder wel eens wil ontdekken, maar goed....blijkbaar is dat een vorm van leedvermaak die ik misschien als enige (wat me zou verbazen!!) niet begrijp en waardeer. Ik denk iig altijd: je kan net zo goed de hele conservatieve lijst van Nederlandse soorten erop flikkeren, de algemene prut eruit halen en dan eindigen met de zin: ik zou deze allemaal wel eens ergens in Nederland willen ontdekken. Zelfde effect....en willen jullie allemaal weten wat een ieder graag eens zou ontdekken in Nederland? Kom op, daar is toch niks aan: Pietje wil graag een Blackpoll-warbler vinden op Vlieland....ja, so what! Laat hem gewoon lekker het veld in gaan ipv hier onzinnige, inhoudsloze reacties te posten...

P.S: Ik ben ook niet in het veld, maar aan het werk op de uni (voordat ik een reactie: ga zelf dan het veld in...)

Rinie van Reenen

#43
Goeddeels mee eens. Zweverigheid van dit soort dagdromerijen is formidabel. Er hoeft maar even een zeldzaamheid verdwenen te zijn, en iedereen gaat zich te buiten aan bespiegelingen over de volgende (natuurlijk zo zeldzaam mogelijk, en natuurlijk zo dicht mogelijk bij huis). Gelukkig houden vogels zich niet aan onze voorspellingen, dan zou de spanning er tamelijk snel af gaan...

(Overigens lees ik zelf dit topic en dergelijke topics wel mee...  schaam schaam ;))
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

#44
Citeer(voordat ik een reactie: ga zelf dan het veld in...)
(voordat ik een reactie krijg)
Onder het motto: wie kaatst... ;)

PS: 'k zie net dat we ze nu allemaal hebben gehad: zwalken, zwijmelen, zweven :D.
Groet, Rinie van Reenen

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

BramtK

Tuurlijk is dit topic (en sommige posts) gigantische onzin! Maar ja, wat wil je eraan doen... Als men zich hiermee vermaakt, het zij zo.
Ik zit volgende week de hele week (deo volente) in het veld, ga vast geen nieuwe soort voor Nederland ontdekken, maar het wordt vast wel leuk.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

Kijk, de onzinnigheid van dit soort discussies staat natuurlijk buiten discussie, maar die onzinnigheid wordt wat mij betreft nog ruimschoots overtroffen door de onzinnigheid van het willen bestrijden van dit soort discussies. Doet me denken aan Don Quichotte (is trouwens wel een heel leuk boek).
Wat is er eigenlijk tegen op onzinnige discussies?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Rinie van Reenen

CiteerKijk, de onzinnigheid van dit soort discussies staat natuurlijk buiten discussie, maar die onzinnigheid wordt wat mij betreft nog ruimschoots overtroffen door de onzinnigheid van het willen bestrijden van dit soort discussies. Doet me denken aan Don Quichotte (is trouwens wel een heel leuk boek).
Wat is er eigenlijk tegen op onzinnige discussies?
:D

('k Ga er toch maar weer serieus op in: waarschijnlijk hebben velen plezier beleefd aan Don Quichottes gevecht, dus misschien ook wel hieraan.)
Punt is niet dat dit nooit gezegd mag worden, maar naar mijn smaak wordt het wel wat structureel. Edwin verwees naar een forum dat er compleet aan gewijd is, maar er is zo ten minste een hand vol (als het er geen twee handen vol zijn) topics te noemen waar dit gespeculeer ook een plaats kreeg. Punt is wat mij betreft: als het zo structureel wordt, dan gaat twitchen blijkbaar hallucinerend werken.
Maar ach, eigenlijk heb ik helemaal geen zin om me op te gaan werpen als bestrijder van zoiets; ieder zijn meug, zei de boer (en hij at gebakken kikkerbilletjes met de hooivork). Maarre, zo tussendoor even een nuchtere beide-benen-op-de-grond-opmerking kan wel eens goed wezen.
Groet, Rinie van Reenen

laatvlieger

Zo onzinnig is deze discussie overigens niet hoor en ik vind het ook wat anders dan droomsoorten. Het gaat er hier volgens mij om welke soorten een reële kans hebben om in de recente toekomst ontdekt te gaan worden. Er kan naar voren komen welke soorten kansrijk zijn om nu te ontdekken en waar je op moet letten. Ik ben zelf bijvoorbeeld nog maar eens mijn vogelboeken ingedoken.


Natuurlijk is er een hoog whisfull thinking bij, maar ik denk dat er toch ook heel wat zinnigs uit kan komen. En als je nu toch even niet het veld in kunt, dan kun je maar beter alvast je strategieën bepalen hoe een soort ontdekt moet gaan worden!  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

BramtK

Dit forum behoort niet slechts toe aan twitchers Rinie, maar dat weet je wel denk ik. Het bestaat natuurlijk bij de gratie van de posters en als blijkt dat we dan in een 'praat-maar-raak'-sfeer belanden, dan is dat jammer. Het staat een ieder vrij om iets beters aan te dragen.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Rinie van Reenen

Dat (namelijk dat het er om gaat welke soorten redelijke kans hebben, zoals Amerikaanse Waterpierper) is wat sommige bijdragen betreft zeker waar. Maar dat geldt duidelijk niet voor allemaal.
Bram: ja hoor, da's waar. Ik bestrijd niet dat iedereen mag posten wat'ie wil (en zelfs niet dat ik het ook wel eens aardig vind om te lezen wat iedereen graag zou willen zien). Alleen vind ik het wel nuttig dat er af en toe iemand (in dit geval Sjoerd, Albert) door laat schemeren dat we met z'n allen niet altijd met veel nuttigs bezig zijn.
Maarre, 'k ga maar weer eens stoppen, want ik ben zo te merken ook niet altijd met veel nuttigs bezig...
Groet, Rinie van Reenen

Steven Wytema

Ik denk dat dat wel een belangrijk punt is:
- dat soorten worden aangehaald die een reele kans hebben om binnenkort
op de NLse lijst te komen (Am. oeverloper, Kleine Sprink, Kleinst Strl,, Catharus-lijster en actuele soorten als Am. Waterpieper (en Petsjora)
- dat je dus niet gaat zeveren over bonte buizerds etc om te beeindigen in een hoog 'praat-maar-raak'-gehalte.

maar het lijkt me ook belangrijk dat dit goed wordt aangegeven in de eerste post.
goed.
back 2 topic: nog meer soorten naast bovenstaand?
Steven Wytema


Hans Bossenbroek

oostelijke kroonboszanger is ooit ook eens voorspeld in een 450io!

steenl

CiteerLennaert Steen:

QUOTE 
Amerikaanse Oeverloper


Er staan 2 aanvaarde gevallen van deze soort in Avifauna 1, maar er wordt aan tenminste 1 geval getwijfeld. De soort staat echter wel op de conservatieve lijst van Arnoud B. van den Berg (bijgewerkt t/m 2006)

Hey Radstaakkie.

Staat ie nou wel of niet op de Nederlandse lijst?
Over welke gevallen hebben we het dan?
En ik maar proberen een Amerikaanse Oeverloper te vinden langs de IJssel.
Is het geen eens een nieuwe voor de Nederlandse lijst.
Ik stop ermee.  :D  :lol:  

Sander Bot

Sjoerd, je bent helemaal gelijk.

Dat slap geouwehoer over welke extreme rariteit men denkt te gaan ontdekken.
Ertreem zeldzame soorten hebben een vervelende eigenschap: ze zijn extreem zeldzaam. En daarom vind je zoiets niet.

Sjoerd, zullen we komend weekeind op Vlieland daarom gewoon een ordinaire kleine vliegenvanger ontdekken? (nee, geen taiga, die is namelijk extreem zeldzaam, en die gaan we dus ook niet vinden).

Edwin Russer

#56
CiteerErtreem zeldzame soorten hebben een vervelende eigenschap: ze zijn extreem zeldzaam. En daarom vind je zoiets niet.

Dat zou ik niet te snel roepen. Wat dat aan gaat hebben wij nog een behoorlijke achterstand op de UK. Heel wat soortjes die nog op onze verlanglijstjes staan ;)

Citeernee, geen taiga, die is namelijk extreem zeldzaam, en die gaan we dus ook niet vinden).

Zelfs een Taigavliegenvanger moet toch lukken :)

http://www.birdguides.com/pictures/default...h&r=1&sp=137110
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Sander Bot

Citeer
Dat zou ik niet te snel roepen. Wat dat aan gaat hebben wij nog een behoorlijke achterstand op de UK. Heel wat soortjes die nog op onze verlanglijstjes staan ;)


Zelfs een Taigavliegenvanger moet toch lukken :)
Omdat ze iets in de UK hebben moet het hier ook kunnen?
In de UK hebben ze red grouse in de hei huppelen, binnenkort dus ook hier?
Nee hoor, zolang wij ze niet hebben kan het blijkbaar niet.
Kleine vliegenvangers kunnen wel, er zit er immers 1 op Ameland

Sander, je praat poep, maar ja, dat is deze hele topic, je moet toch wat afleiding tussen het leren door.

Edwin Russer

#58
Citeer
Citeer
Dat zou ik niet te snel roepen. Wat dat aan gaat hebben wij nog een behoorlijke achterstand op de UK. Heel wat soortjes die nog op onze verlanglijstjes staan ;)


Zelfs een Taigavliegenvanger moet toch lukken :)
Omdat ze iets in de UK hebben moet het hier ook kunnen?
In de UK hebben ze red grouse in de hei huppelen, binnenkort dus ook hier?
Nee hoor, zolang wij ze niet hebben kan het blijkbaar niet.
Kleine vliegenvangers kunnen wel, er zit er immers 1 op Ameland

Sander, je praat poep, maar ja, dat is deze hele topic, je moet toch wat afleiding tussen het leren door.
Zolang wij ze niet hebben kan het blijkbaar niet? Dat moet je toch even nader verklaren want anders praat je echt poep. Terwijl er toch heel wat kundige vogelaars in Nederland rondlopen :whistle:

En uiteraard moet al datgene wat ze in de UK hebben gezien toch ook in Nederland kunnen, of niet? Misschien overdrijf ik nu een beetje, maar al zouden we een deel van onderstaande soorten zien B) Anders blijft er niets meer te wensen over.

Long Billed Murrelet, Ancient Murrelet,  Red-necked Nightjar, White-faced Petrel, Swinhoe's Petrel,  American Kestrel, Eleonora's Falcon, Aleutian Tern, Eskimo Curlew, Western Sandpiper, Purple Martin, Cedar Waxwing,  Moussier's Redstart,  White-crowned Black Wheatear, Varied Thrush, Thick-billed Warbler, Red-breasted Nuthatch, Yellow-throated Vireo, Philadelphia Vireo, Blackburnian Warbler, Cape May Warbler, Magnolia Warbler, Bay-breasted Warbler, Canada Warbler, Chestnut-eared Bunting,  Masked Shrike. Wellicht ben ik nog wat vergeten. Red Grouse kan natuurlijk altijd nog met een bootje meekomen ;)

http://www.bou.org.uk/recbrlst1.html
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

P1234

Wat mij opvalt is dat er een aantal mensen zijn die dit topic onzin vinden en die een aantal malen voorbij komen ;) . Ik vraag me wel af wat Ronald doet als de 500ste soort wordt ontdekt, de Balkankwik sneuvelt, en dus in retrospectief een andere soort de 500ste bleek. Krijgt de ontdekker daarvan dan ook 10 jaar lang DB? Maar goed, misschien hoor ik dat bij de volgende twitch van je Ronald; je hebt nu een auto!

Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;