Waarom staat 'Hond' niet in de keuzelijst?

Gestart door klaasje1972, september 28, 2016, 12:38:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

klaasje1972

Ik doe veel cameravakwerk en zie regelmatig een hond in de beelden.
Deze zou ik alleen als Hond/Wolf kunnen invullen op Waarneming.nl
Dit lijkt me een valse melding voor Wolf als het toch overduidelijk een gedomesticeerde hond betreft...

Grtz
Carlo Wijnen
Vleermuizen en Kleine Marters onderzoek.
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan'

HPM

Als ik uit mijn raam kijk zie ik ook honden en als ik een camera buiten zet zie ik ze ook daarop. Dat lijkt me geen reden om die honden op Waarneming te gaan invoeren. Er komen ook we eens paarden voorbij, meestal bereden door politieagenten, dus duidelijk gedomesticeerd.
Herman van der Meer

peterv

Citaat van: HPM op september 28, 2016, 13:04:05 PM
Als ik uit mijn raam kijk zie ik ook honden en als ik een camera buiten zet zie ik ze ook daarop. Dat lijkt me geen reden om die honden op Waarneming te gaan invoeren. Er komen ook we eens paarden voorbij, meestal bereden door politieagenten, dus duidelijk gedomesticeerd.
Helemaal waar, maar je kunt op waarneming.nl wel huiskatten, schapen, schotse hooglanders, konikpaarden enz invoeren. De vraag naar hond lijkt me wel legitiem. Bovendien kan het voor natuurbeheer nog informatie opleveren. Ik heb loslopende honden op wildcamera's gekiekt in gebieden waar duidelijk een aanlijngebod geldt. Daarnaast blijven dieren die als wolf zijn gemeld maar hond bleken te zijn nu in de verzamelgroep wolf/hond hangen terwijl duidelijk is dat het om een hond gaat.
Peter Venema

hiskodevries

van die soorten ook enorme spijt.
Op Observation.org kun je hond vinden onder verstoringen, maar dat durf ik hier echt niet aan te zetten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Die paarden en koeien en zo vind ik echt klinkklare onzin. Nutteloos. Er valt niets van te leren. Je kan er niet naast kijken en de beheerders weten hoeveel er lopen en er is geen waarnemer die dat zal verbeteren. Er is waarschijnlijk zelfs geen waarnemer die dat zal proberen.
Herman van der Meer