Hoofdmenu

Kakkerlak

Gestart door Gerben Mensink, september 17, 2016, 19:47:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Mensink

Hoi,

Wij hadden laatst deze kakkerlak in de tuin. Geen idee of we daar blij mee moeten zijn  B). Maar we zijn wel benieuwd naar de naam. Kan iemand deze kakkerlak op naam brengen. Zwolle, begin september.
groet,
Gerben Mensink

arpwifi

Hoi Gerben,

Heb je deze gearresteerd? Dan svp bewaren!!

Ik vermoed dat dit de eerste waarneming van Planuncus tingitanus s.l. (aka Ectobius vinzi) in Nederland zal zijn, maar dat moeten we wel even goed kunnen bevestigen dan.

Heb je alleen deze gezien of zitten er meer?

Ben je zelf in Frankrijk of Zuid-Duitsland op vakantie geweest?

Het is een "bos"kakkerlak waar je qua huishouden niet beducht voor hoeft te zijn, maar deze leeft wel beduidend synantroper dan de origineel inheemse soorten - komt dus vooral in onze parken en tuinen voor, ofwel aan/om onze gebouwen, maar kan binnen niet lang overleven en ook niet voortplanten.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

arpwifi

Ik heb de soort nu voor Nederland geactiveerd:

https://waarneming.nl/soort/info/534221

Je kunt 'm onder die naam invoeren, maar zet 'm nog wel even op onzeker :)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Gerben Mensink

Oef. Dat klinkt gaaf! Wat het arresteren betreft, daar zijn we niet zo van. Maar als ik dit had geweten had ik het zeker gedaan. Maar het antwoord is dus nee.
Het was er maar een. We hebben daarna ook geen andere meer gezien. Mochten we er alsnog een zien, dan bewaren we hem zeker!

We zijn niet in Europa op vakantie geweest, maar naar Georgiƫ. Maar dat is al ruim zes weken geleden.

Bedankt voor je info! Ik zal hem invoeren.
groet,
Gerben Mensink