waarnemingen zwarte ooievaars Landgoed De Utrecht

Gestart door Franc, september 13, 2016, 16:58:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Franc

Ik vroeg me af of er sprake geweest is van een of meer broedgevallen van Zwarte Ooievaars in het gebied (Landgoed De Utrecht: De Flaes). Als dat zo is, is het dan een unieke situatie of zijn er meer broedgevallen bekend?

HPM

Herman van der Meer

Franc

Ik dacht aan een of meerdere broedgevallen door het grote aantal vogels bij elkaar. Verder snap ik wel dat een eventueel broedgeval niet aan de grote klok moet worden gehangen. Vandaar dat ik deze vraag ook in het forum stel, omdat ik ervan uit ga dat er een verantwoorde reactie op mijn vraag komt. Ik zou echt niet willen dat kwaadwillenden op het spoor gezet zouden worden. Ik zou het begrijpelijk vinden als waarnemingen in dit gebied onder embargo gezet worden.

HPM

Maar als je kwaadwillenden niet op het spoor wil zetten moet je het ook niet op dit forum zetten, want dat wordt ongetwijfeld ook door kwaadwillenden gelezen.
Er is ook nog nooit een broedgeval in Nederland vastgesteld, dus twee tegelijk en nog in het zelfde gebied ook zou wel bijzonder zijn, zeker als dat door niemand anders dan door jou is opgemerkt. Ik weet ook niet of De Utrecht wel zo geschikt is.
Herman van der Meer