Hoofdmenu

Lichtval.

Gestart door Zonnekoning, oktober 05, 2007, 23:38:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

Bij een onderdeel van een excursie in het kader van "De nacht van de Nacht" heb ik een kleine lichtval nodig.
Er zijn natuurlijk vele soorten en maten en ik heb er zelf geen ervaring mee.
In het Engelse Werk wordt een soort van speurtocht gehouden en dit is één van de onderwerpen.

Mijn idee is een kleine lichtval te maken die op een één of andere manier afgeschermd is van de wandelroute, zodat die niet al te veel opvalt c.q. stoort. Het doel ervan is om aan het eind van het verhaal en een zoekopdracht te laten zien wat de nadelige gevolgen kunnen zijn van lichtvervuiling.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Ik kan alleen 's avonds reageren, omdat ik een week op Terschelling ben en gebruik maak van de hotspot van hotel Paal 8 (geen gast). Ook leuk leuk, maar wel duur... € 24,95 voor een weekkaart. <_<

Bij voorbaat dank.  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Robert Heemskerk

#1
Ik snap niet helemaal wat je wilt gaan doen maar een kleine lichtval zou je kunnen bestellen bij:
http://www.vermandel.com

Verder zou je als alternatief kunnen denken aan een accu met een lamp en laken? In mijn vakantie heb ik zo ook nachtvlinders gelokt. Een laken over een hekje (over prikkeldraad) en gedeeltelijk onder de lamp over de grond(anders gaan de nachtvlinders onder de lamp in het gras zitten waar je ze niet ziet).
Laken met punaises aan het hekje prikken zodat ie niet wegwaaid.
Ik gebruikte zelf UV-lampje van 35watt.
Deze opstelling - die je zo groot kunt maken als je zelf wilt - is alleen niet bestand tegen de regen.

groetjes Robert

Zonnekoning

#2