Hoofdmenu

Hoe lang nog?

Gestart door han.endt, november 17, 2005, 21:14:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

han.endt

Iemand enig idee of het nu het kouder wordt het ook met de paddestoelen gebeurd is? Paddestoelen kan je natuurlijk het hele jaar vinden. Maar de herfst is toch het hoogtepunt. Tot hoe lang gaat dat door?

Corryabbink

#1
Han ik kom elke dag in het bos tegenover mijn huis. Een broekbos wilgen, elzen en aan de rand eiken. De grondgebonden paddo's zijn bijna allemaal in een paar dagen tijd verdwenen. Wel zijn er soorten op hout die nu nog volop aanwezig zijn maar dat zijn (winter)harde soorten zoals tonderzwammen elfenbankjes enz.
Gelukkig maar, dan krijgen we eindelijk eens een beetje rust  :D
Wat dat betreft geniet ik ook wel van een dik pak sneeuw dan hoef ik ...............
nou ja de hele administratie van vondsten ligt er nog wachtend op dat dikke pak sneeuw.
:rolleyes: Corry.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

fungi_nl

Zodra er vorst is geweest, kun je het shaken met de steeltjes paddestoelen. Korstjes zijn het hele jaar door wel te vinden.

Arno van Stipdonk

JA, dat zou je willen Corry :lol: . Vandaag en gisteren tijdens mijn pauze van een half uurtje toch weer een hoop paddestoelen gevonden. Ik denk dat het na een beetje nachtvorst inderdaad echt minder wordt want de meeste soorten kunnen daar echt niet tegen. Dus misschien nog een paar dagen?

Arno van Stipdonk

Nou John, waren wij even tegelijk! :D  

feel4nature

het heeft hier vandaag flink gehageld....daar kunnen ze ook niet zo goed tegen....
natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

In het oosten is het altijd kouder dan in het westen of midden van het land. Het is hier al merkbaar dat er vorst aan de grond is geweest. De honingzwammen enz. hebben allemaal het loodje gelegd :P Op luwe plekjes kon ik ook vandaag nog soorten vinden maar het was toch zoeken :o
Ik kan dus een paar daagjes eerder met verlof ..........  :( er zijn ook nog mossen en dat gaat het hele jaar door  :rolleyes:
:D  :D  :D Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

feel4nature

ja Corry, het ziet er naar uit dat ik jou de komende winter vaak ga lastigvallen...
op naar de mosjes...
natuurlijk met groet, Ali.

Arno van Stipdonk

O, o, daar gaat het verlof. ^_^
Ik was eigenlijk ook van plan om nog een paar mosjes te zoeken. :D  

Ringneck

En deze dan? Naar een paaar dagen met vorst en een vlinke pak sneuw heb deze paddestoelen gefotgrafeerd tijdens de dooi. (ik denk Laccaria laccata?)

http://community.webshots.com/photo/43503570/43513364UGmLDa
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage