Eastern crowned warbler (kroonboszanger) Katwijk!

Gestart door laatvlieger, oktober 05, 2007, 09:20:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Freehand

CiteerWaar kon zo'n beest eigenlijk vandaan??
It is found in Bangladesh, Cambodia, China, India, Indonesia, Japan, North Korea, South Korea, Laos, Malaysia, Myanmar, Russia, Singapore, Thailand, and Vietnam. Its natural habitats are boreal forests and temperate forests.

Volgens wiki dan...

teunvankessel

#31
Die is natuurlijk uit Myanmar weg gevlucht!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

frankw

het is ook wel redelijk druk daar zo te zien.. f*cking hell...

Flor Rhebergen

En hij was gaaf...!!! Ik heb hem één keer helemaal vrij zien zitten, terwijl hij al zijn kopstrepen liet zien..... geweldig!
Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

han.endt

Gefeliciteerd allemaal! Prachtig beest.

De drang om er zelf heen te gaan is er niet meer, maar ik kan me voorstellen wat er door jullie heen gaat. Vind het ook heel leuk dat de soort nu op de Nederlandse lijst pronkt.

JaapHennevanger

Zit hij er nog wel!? ik zie ook niks meer op RBA :blink:  
Jaap Hennevanger



Flor Rhebergen

Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

JaapHennevanger

Casper, wil je aub morgen ook nog even uit je raampje kijken en door piepen, zo een leuk verjaardags cadeau zijn! :rolleyes:  
Jaap Hennevanger



frankmeer

Frank van der Meer

frankw

zwaar dubio nou.. morgen tellen of naar katwijk..
gefeliciteerd iig iedereen met deze soort!

laatvlieger

#40
Allereerst Casper zeer bedankt voor deze geweldige ontdekking!! Als je bedenkt hoe zeldzaam zo´n ding is, wow! En dan ook nog eens verdomd lastig te determineren.. Het kostte me zowieso een dag om uiteindelijk aan het eind van de middag eindelijk de vogel eens helemaal mooi vrij te zien inclusief kruinstreep. Daarvoor telkens korte schimmen en een paar maal fraai de kop (tweemaal sprinkhaan zien vangen) maar steeds maar niet die kruinstreep, om gek van te worden..

Misschien moet je alleen nog wel even met de pet rond om een zak graszaad voor de buren te kopen en misschien een lading snoep voor die kinderen van wie nu bruut de speelplaats werd ingenomen door oudere hangjongeren..
Ik heb Casper al een euro gedoneerd.. haha (echt waar!)

(en Thijs, waarneming.nl heeft toch gewoon ook al die tijd Kroonboszanger als naam aangehouden? Ik begrijp je berichtje over een naamswijziging niet helemaal? Of stond er toevallig wat fout geschreven of geen hoofdlettergebruik ofzo? Ik ben namelijk direct vertrokken na het schrijven van bovenstaande berichten dus heb niet alles kunnen volgen. Overigens zou het wel eens zo kunnen zijn dat de Nederlandse naam nog veranderd moet gaan worden in Oostelijke Kroonboszanger )
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Bram Rijksen

er werd daar ook nog een overvliegende Roodmus gemeld; weet iemand daar iets meer van?

laatvlieger

Citeerer werd daar ook nog een overvliegende Roodmus gemeld; weet iemand daar iets meer van?
Ik had gehoord dat die gehoord zou zijn achter het hek bij de ESTEC. Maar dat niemand ook maar de moeite had genomen om dat verder uit te zoeken en dat iedereen direct was doorgelopen... haha, mooi!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Overigens is het horen van een zeldzaamheid bij zo´n grote twitch linke soep... Al die vogelaars met hun ringtones...
(daarmee overigens geen oordeel over die roodmus vellend hoor, wat ik begreep kwam dat geluid van achter een hek vandaan waar geen vogelaars waren, of die nu overvloog of tp was, is me niet hele maal duidelijk geworden.)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

frankmeer

#44
Citeer(en Thijs, waarneming.nl heeft toch gewoon ook al die tijd Kroonboszanger als naam aangehouden? Ik begrijp je berichtje over een naamswijziging niet helemaal? Of stond er toevallig wat fout geschreven of geen hoofdlettergebruik ofzo? Ik ben namelijk direct vertrokken na het schrijven van bovenstaande berichten dus heb niet alles kunnen volgen. Overigens zou het wel eens zo kunnen zijn dat de Nederlandse naam nog veranderd moet gaan worden in Oostelijke Kroonboszanger )
Op DB-site stond er enige tijd Kroonzanger ipv Kroonboszanger.
Frank van der Meer

Bas vd Burg

TERING wat een gaaf beest. Echt zo'n cosmic mind fucker (zoals ik eerder deze week ergens las, mailgroep VZk)!!!! En dat ook nog eens in "hometown". Eindelijk weer eens een knaller in Kattuk na het geweld halverwege de jaren negentig.................

Had de vogel vanochtend al mooi gezien, maar het kostte me vanmiddag toch veel moeite de vogel nog eens goed te zien. Uiteindelijk de vogel mooi vrij op een takje een lekkere vette rups naar binnen zien werken. Jammer dat iemand spontaan begon te applaudiseren dat wel (vogel vloog toen weer weg).

Het was inderdaad errug druk met vogelaars wat soms resulteerde in complete chaos toen 100-200 de drukke weg overstak op het moment dat er auto's/bussen langs reden.

Ook enkele buitenlandse vogelaars hebben de vogel gezien (werknemers van het nabij gelegen ESTEC = gebouw van het European Space Agency).

En Casper? Die stond vanmiddag al te genieten van een lekkere kroket met een blikje bier haha

Over die Roodmus die is oa gehoord door Ab Steenvoorden en Arjan van Egmond  
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Coenagrion

CiteerDie is natuurlijk uit Myanmar weg gevlucht!
Meegelift met een olietanker van Total ;)

Vet beestje!  B)  
Coen Nengerman

Bram Rijksen

CiteerOver die Roodmus die is oa gehoord door Ab Steenvoorden en Arjan van Egmond
mijn dank is groot..!

Albert de Jong

#48
Onderweg naar de boszanger kwamen we deze tegen.

Dit gebeurt er dus wanneer je te hard naar zo'n twich wil. Je wordt opgehaald met speciaal 'vogelaar-vervoer'!  
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Bas vd Burg

Overigens heeft Teus Luijendijk een geluidsopname gemaakt van de roep van de vogel. Die zal later op de DBA-site worden geplaatst.....................

Heb zelf de vogel vanmiddag 3 keer horen roepen. Apart geluidje eigenlijk. Een roepje beetje tussen vink en groenling oid
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

JaapHennevanger

Weet ook iemand of de vogel nog voor donker in het bosje is gezien?

Ik wil er errug graag morgenochtend heen.. maar als de vogel niet meer is gezien..
Jaap Hennevanger



Jos Welbedacht

Eindelijk een soort die de Britten nog niet hebben!
Ik zal kijken of ik zondag kan, en dan moet ik ook nog een lift zien te regelen.
Katwijk...
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bas vd Burg

CiteerWeet ook iemand of de vogel nog voor donker in het bosje is gezien?

Ik wil er errug graag morgenochtend heen.. maar als de vogel niet meer is gezien..
in ieder geval is de vogel rond 1815u nog gezien. Toen ben ik naar huis gegaan. Geen idee of 'ie later nog is gezien eigenlijk. Er waren toen nog zo'n 100 man aanwezig schat ik
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Hans Bossenbroek

Hahaha, Albert! Is je rijles nog goed gegaan?  :duim:  

kroonp

#54
Is de vogel een beetje honkvast en zou die dan morgenochtend weer snel ontdekt kunnen worden?

Ik moet morgen namelijk werken, maar ik zou daarvoor net 1 uurtje rond kunnen kijken.

Moet nu dus kiezen; of voor mijn werk en eventueel daarna; of 's ochtends trektellen dan werken en dan naar Katwijk.

Bij de Blonde ruiter in Houten had ik goed gegokt door 's ochtends te gaan; zou ik 's middags zijn gegaan dan had ik hem misgelopen.

Hmmm, ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar 's ochtends vroeg ga. Ik hoop alleen dat er dan al veel medevogelaars zijn, zodat het zoeken misschien meer succes heeft.

Een vogel met zo'n naam mag ik natuurlijk niet missen  :P  
Groet

Peter Kroon

Thijs Udo


frankmeer

Kroonboszanger: geen letter over gerept in Jonsson,
in de ANWB helemaal achterin bij de extreme dwaalgasten in de WP een vermelding van de vogel van Duitsland, okt. 1843.
Frank van der Meer

steenl

Zo zeldzaam is ie dus!
4e voor de WP. Krakertje.

RWester

Vogel was aan het eind van de middag 'redelijk' honkvast in de struikenrij op de hoek Biltlaan/Keplerstraat. Maar is ook over grotere afstanden door de struiken getrokken.

Maar érg moeilijk en maakte zelf mee dat hij soms, ondanks 150 man, gedurende drie kwartier niet te vinden was. Vaak boven in de struiken/bomen, onopvallend bezig.

Voor de mensen die morgen gaan: héél veel succes, tis zeker de moeite waard! Zeer spannend om voor de lens te krijgen!

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Hans Bossenbroek