Hoofdmenu

Vogelgeluid

Gestart door Theovanv, februari 08, 2009, 15:42:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Ik hoorde vandaag bij Apeldoorn in een bos met verschillende naaldbomen een voor mij onbekend geluid. Het was een beetje een licht zeurderige, nasaal/metaalachtige roffel, maar niet van een specht, wel gezongen, beetje lastig uit te leggen, maar vrij lang, met korte tonen, vrij monotoon, een soort mitrailleur. Ik dacht zelf eerst aan Kruisbek, geluid op mijn pda van Kruisbek lijkt er idd op, maar ben er niet zeker van. Iemand een idee?
Theo van Veenendaal

RWester

Zingende Zwarte Mees? Of Glanskop?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Theovanv

Neej, het was echt monotoon, 1 toon, een roffel/mitrailleur, korte toontjes, metaalachtig of nasaal. Vind het zelf heel erg op een bepaalde roep van de Kruisbek lijken.
Theo van Veenendaal

Theovanv

Heb nog weer een ander geluid gehoord van een Kruisbek, en daar lijkt het ontzettend veel op, ook volgens een medewaarnemer. Ik zou niet weten waar het mee te verwarren zou zijn.
Theo van Veenendaal

blerf

hallo,

nasaal en monotoon zijn nou niet direct woorden die in me opkomen als ik aan een kruisbek denk. Heb je groenling uitgesloten?

groet,
jeroen
Groet,
Jeroen

Theovanv

Citeerhallo,

nasaal en monotoon zijn nou niet direct woorden die in me opkomen als ik aan een kruisbek denk. Heb je groenling uitgesloten?

groet,
jeroen
Ja, dat geluid ken ik goed, maar aan de suggesties te zien is het denk ik niet duidelijk welk geluid ik heb gehoord. Het blijft denk ik onduidelijk welke soort het was. Het was overigens meer een roep dan zang.

Het leek ontzettend veel op het 2e en 3e fragment van dit geluidsbestand: http://www.2shared.com/file/4840477/10589421/Kruisbek.html Maar dan de toontjes sneller achter elkaar en iets langer. Is er nog een ander geluid dat er op lijkt?
Theo van Veenendaal

wouterbosgra


Theovanv

CiteerGrote lijster?
Volgens mij klopt je link niet ;) Had gehoopt op een geluidsfragment.
Theo van Veenendaal

Vincent Hart

Hoofdpagina > Soortenoverzicht > Vogels > grote lijster > Geluiden =
http://waarneming.nl/soort/sounds/111
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Dat weet ik, maar ik dacht dat hij misschien op een specifiek geluid doelde, want die geluiden lijken iig niet op het geluid wat ik hoorde.
Theo van Veenendaal