2 bruine blauwtjes?

Gestart door fransaar, augustus 18, 2016, 23:19:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransaar

Hallo
18 08 2016 Belgie midden
Ik neem aan 2 bruin blauwtje
Bedankt
mvg Frans

gardensafari

Tjeetje, ze zijn zo afgevlogen en bleek: ik durf het niet te bevestigen.
Bovendien het blauw is er nog volop.
Rare beesten.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

caliprobola

Dit zijn bleke blauwtjes. Graag wat meer plaatsinfo, midden-belgië betekent voor mij ergens tussen de lijn Kortrijk-Genk en de lijn Luik-Bergen en deze soort komt daar eigenlijk ten zuiden van voor...

fransaar

Het is ten zuiden van Tongeren, en ik heb mischien nog een betere foto voor het herkennen v/d soort.
Ik denk dat dit dezelfde is als de bovenste  foto (gezien de beschadiging) maar zeker weet ik dat niet.

Bedankt

caliprobola

De herkenning van de soort is geen probleem met de eerste foto's. In Vlaanderen of in Wallonië? In Vlaanderen komt de soort normaal niet voor (tenzij een zeldzame zwerver), in de Maasvallei net ten W  en ten Z van Luik wel.

Mark Broeckaert

Het zou zeer helpen om eerst de soort in te voeren via waarnemingen.be en via de knop "determineren via het forum" om hulp vragen bij de identificatie.
Op deze manier is alle info direct beschikbaar
Met vriendelijke groet, Mark

fransaar

Hallo

Ik ben niet zo'n voorstander om de plaats te noemen.
Hier in Monfort hadden we een staartblauwtje een paar dagen geleden en we hebben de politie moeten inschakelen voor toezicht en een bord moeten ophangen met verboden toegang rustgebied, zoveel toestroom van fotografen.
mvg Frans

caliprobola

#7
Dan kan je ze invoeren op waarnemingen.be en onder embargo plaatsen. Op die manier zien enkel admins de locatie. Bovendien zal het met bleek blauwtje niet zo'n vaart lopen gezien bleek blauwtje in het zuiden van België behoorlijk wat populaties heeft met grote aantallen. Op 1 van de dichtsbijzijnde locaties in de ruime regio die je noemt heb je bijvoorbeeld dergelijke aantallen: http://waarnemingen.be/waarneming/view/122142046