Wat voor koe kan dit zijn? => kruising Galloway en Hooglander

Gestart door Rayan Majoor, augustus 19, 2016, 18:05:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Tijdens mijn vakantie kwam ik in Denemarken in de buurt van Bisserup deze koe tegen... aangezien hij in een soort weiland stond (in ieder geval een groot omheind gebied) lijkt hij me niet wild en zal ik hem dus ook maar niet invoeren op observation.org. Toch ben ik wel erg benieuwd naar wat voor soort dit nou is.
Sorry voor de slechte foto trouwens... hij lag best ver weg (ik moest maximaal inzoomen om hem er nog aardig op te krijgen) en lag in de schaduw naast een grote zonbeschenen plek, wat ook niet meewerkte aan een goede kwaliteit foto :-\
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

tekenaar

wel een erg lange haardos maar een kruising met een galloway maakt wel kans, denk ik. Hoornloosheid klopt daar ook mee (hoornloosheid is erfelijk dominant - maar sommige koeien worden op jonge leeftijd onthoornd en hebben dan ook later geen horens terwijl ze daar wel de erfelijke aanleg voor hebben). Iets van galloway x hooglander zou ik gokken, maar met een hele grote slag om de arm.

(Of zou er iemand yak x galloway aan het kruisen zijn? Zou ik niet direct verwachten maar is theoretisch mogelijk. Die ruige staart is daar helemaal niet verkeerd voor ...)
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Theo Linders

Citaat van: tekenaar op augustus 21, 2016, 23:25:51 PM


(Of zou er iemand yak x galloway aan het kruisen zijn? Zou ik niet direct verwachten maar is theoretisch mogelijk. Die ruige staart is daar helemaal niet verkeerd voor ...)

Galloway X hooglander lijkt me logischer, ik heb nog nooit een rossige yak gezien...
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Rayan Majoor

Ik herinner me nu wel dat ik ergens verder in het weiland wel iets zag staan wat best wel eens een hooglander zou kunnen zijn (ik kon niet het hele weiland zien maar er stond dan waarschijnlijk ook nog wel een Galloway ergens)... dus dan zal het inderdaad wel een kruising tussen die twee zijn. Grappig resultaat zo ;D
In ieder geval erg bedankt voor de reacties! Leuk om te weten :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl