Welke wandelende tak zou dit kunnen zijn?

Gestart door Rayan Majoor, juli 22, 2016, 11:54:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observation.org/waarneming/view/121632368
Wandelende tak onbekend - Phasmatodea spec. gezien op 2014-07-25 Ireland- Kerry - Sneem
Foto's:






bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

arpwifi

Iets meer bovenkant zou niet gek zijn (!) ... maar kijk eens bij [iAcanthoxyla[/i] richting inermis of misschien prasina ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]


Rayan Majoor

Tja, tegenwoordig maak ik, als het tenminste mogelijk is, van zo veel mogelijk aanzichten foto's van de insecten die ik tegenkom, maar toen ik deze foto maakte wist ik nog niet eens van het bestaan van waarneming.nl af :rolleyes:
Maar het is dus Acanthoxyla inermis.
Bedankt beiden! Ik zal hem zo invoeren :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Hmm, lastig... ik kan hem niet invoeren als Acanthoxyla inermis (observation.org herkent zelfs Acanotholyxa niet eens bij 'insecten overig', terwijl in die soortgroep toch echt de wandelende takken staan...)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Douwe van der Ploeg

 :right: http://observado.org/soort/view/797742
(De Observado-database is nog lang niet compleet, zeker bij de wat minder bekende soortgroepen mist er nog vanalles, dan gewoon even aanvragen in het daarvoor bestemde forumtopic).
Douwe van der Ploeg

Rayan Majoor

Bedankt voor het aanpassen. Zal in het vervolg zelf het topic opzoeken voor de aanvraag van nieuwe soorten in de database... had alleen verwacht dat zo'n soort als deze er wel in stond  :angel:
Ik heb de waarneming ondertussen aangepast :)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl