Hoofdmenu

mooi paars

Gestart door cora, oktober 02, 2007, 21:38:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Schitterend mooi vond ik deze paddestoelen toen ik ze zag vanmiddag op de veluwe bij staverden. Helaas foto is niet goed gegaan. Maar toch misschien wel te zien om welke het gaat.
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

cora

onderkant
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

sylviadrok

geen idee maar ze zijn prachtig!
Beccabunga!

xenion

Misschien de Duivelsbroodrussula (Russula drimeia), maar dan moet hij brandend scherp smaken.
Groeten,
Martin

cora

proeven durf ik niet echt :unsure: bij duivelsbroodrussula in het boek zat ik ook net te kijken, maar die lijkt weer veel op de purperrode russula zag ik.
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

sylviadrok

als je plaatjes uit het boek vergelijkt vind ik 'm meer op de purperrode lijken dan op duivelsbroodrussula.. door de kleur van de steel.
maar die is weer vet zeldzaam
Beccabunga!

xenion

Citeerals je plaatjes uit het boek vergelijkt vind ik 'm meer op de purperrode lijken dan op duivelsbroodrussula.. door de kleur van de steel.
maar die is weer vet zeldzaam
De hoed van de purperrode is normaliter veel donkerder volgens mij. De Duivelsbroodrussula kan ook wel een vrij rood/paarse steel hebben, maar russula's zijn dan ook niet de makkelijkste groep om op naam te brengen...
Groeten,
Martin

wim veraghtert

Lijkt me toch wel een Duivelsbroodrussula - R. drimeia.
queletii is ééntje van kalkrijke bodem, doorgaans onder spar; drimeia onder den op zure zandgrond.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

cora

Ze stonden pal onder zomereik ,m aar gelijk daarnaast stonden grove dennen.
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Ismael

dit is duivelsbroodrussula, zie de dennenaalden op de grond. Dus geen purperrode
Groeten Ismaël Wind