Hoofdmenu

Een das zien

Gestart door michielvdbergh, augustus 10, 2016, 11:58:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

michielvdbergh

Het is alweer heel lang geleden dat ik een das heb gezien en zou er daarom erg graag weer een willen zien.
Heeft er iemand tips voor een locatie (burcht) waar men een goede kans heeft een das 's avonds te zien. Liefst ergens langs de route Amsterdam-Maastricht, omdat ik die route vrijdag (avond) afleg.
Alvast veel dank voor tips,
Michiel
Ps. Tips voor boommarters zijn ook zeer welkom

BramtK

Het zou me hogelijk verbazen als iemand hier met de locatie van een burcht komt, maar dat kan aan mij liggen...

Ik weet niet hoe je vrijdagavond er precies uitziet, maar ik heb in de schemer rond Vaals verschillende keren Dassen in weilandjes rond zien schuimen. Misschien maak je wel juist een goede kans als het een beetje nat weer is.
Groeten,

Bram ter Keurs

michielvdbergh

Hoi Bram, dank je wel, ik ga het rond Maastricht proberen!

Theo Linders

Citaat van: michielvdbergh op augustus 12, 2016, 17:54:03 PM
Hoi Bram, dank je wel, ik ga het rond Maastricht proberen!

Savelsbos bij Maastricht heb je een redelijk goede kans, dat bos is ook na zonsondergang nog legaal toegankelijk.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Rob Koelman

Citaat van: Theo Linders op augustus 12, 2016, 18:02:46 PMSavelsbos bij Maastricht heb je een redelijk goede kans, dat bos is ook na zonsondergang nog legaal toegankelijk.

Weet je dat zeker? Dacht namelijk zelf dat het bos na zonsondergang niet meer vrij toegankelijk was...
Met vriendelijke groet, Rob

Theo Linders

Citaat van: Rob Koelman op augustus 12, 2016, 18:53:15 PM
Citaat van: Theo Linders op augustus 12, 2016, 18:02:46 PMSavelsbos bij Maastricht heb je een redelijk goede kans, dat bos is ook na zonsondergang nog legaal toegankelijk.

Weet je dat zeker? Dacht namelijk zelf dat het bos na zonsondergang niet meer vrij toegankelijk was...

Dan moet dat in de afgelopen 2 jaar veranderd zijn, dat kan natuurlijk...
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

michielvdbergh

Ik ben inderdaad naar Savelsbos gegaan. Nergens gezien dat het 's avonds verboden gebied is, maar we hebben (met succes) gezocht langs de paden die aan de rand van het bos lopen (waar helaas ook best veel honden worden uitgelaten). Toen we tegen de schemer even zaten te wachten op een pad langs het weiland/bos liep een das langs de bosrand: geweldig gezien! Dank voor de tips!

maurice.lahaye

Gefeliciteerd, dat is inderdaad de beste manier om een das te zien! Heb je 'm ingevoerd?
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

michielvdbergh

Zal dat nu doen, Maurice.

BramtK

Leuk Michiel, gefeliciteerd!
Groeten,

Bram ter Keurs