Onbekende Paddestoelen

Gestart door Ringneck, november 16, 2005, 16:53:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Foto's 1 & 2) Ik heb geen idee wat voor soort het zijn




Foto 3) Oude Amaniet?


Foto 4) Siamees tweeling (grapje)


:duim:  
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Ringneck

De echte foto 4 van de siamees tweeling
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

Elachista

clitocybe costata (?)
parelamaniet
een melkzwam waar ik me niet aan waag  ;)  
Groet,
Tymo

Ringneck

Beste John of Han hebben jullie een idee wat voor soorten dit kunnen zij.

Alvast bedankt,
Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

han.endt

#4
CiteerBeste John of Han.
Ik voel me zeer vereerd, maar het is helaas bezijden de waarheid, John is de echte kenner en Tymo weet ook veel van paddestoelen. Ik ben nog een beginner :rolleyes:.
De eerste zou ik een Slanke trechterzwam van maken, die kunnen zo grillig zijn. Van de Siamese tweeling zie ik alleen de bovenzijde. Ik heb dus geen idee. De overig foto's zijn voor mij verdwenen

Ringneck

Beste Han,

Ik zie en lees dat Tymo veel weet van paddestoelen en ik heb zijn adviezen van harte aangenomen, alleen met deze paddo's kwam hij niet helemaal uit, vandaar dat ik jou gevraagd heb om opheldering. De andere 2 foto's heb ik verwijderd want het waren toch 2 dezelfde foto's van een Parelamaniet. Waar ik veel zit te worstelen is met de verschillende stadia's, mijn foto's lijken veelal nergen op de voorbeelden in mijn boeken. De foto van de "Siamees Tweeling" had ik genomen vorig jaar, ik wist toen niet wat ik de afgelopen maande geleerde heb van jullie, metname dat er vele aspecten nodig zijn om te komen tot de determinatie van deze soms lastige biologische wezens.

Groeten,
Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

fungi_nl

clitocybe costata en zo te zien een kaneelkleurige melkzwam. o.i.d.