Goedkeuren waarneming met bewijsmateriaal duurt lang

Gestart door tuberdj, juli 31, 2016, 16:50:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

tuberdj

Ik heb laatst enkele waarnemingen ingevoerd en later voorzien van foto. Hiervan zijn de meeste vogelwaarnemingen nog niet goedgekeurd.
Komen de waarnemingen onderaan de lijst te staan omdat ze al wat ouder zijn? En worden ze de komende tijd nog wel gecheckt?
~Ruben~

KoenVerhoogt

Tja, alles draait op vrijwilligerswerk, dus soms duurt het wat langer. Voor meer info lees dit even door:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=169078.0
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

tuberdj

Misschien moeten er dan meer mensen worden toegelaten om de waarnemingen te keuren/raten?
Als de eenvoudigere soorten er worden uitgefilterd door de 'gewone man', kunnen de experts zich buigen over moeilijke zaken?
Zorgt er ook voor dat er nog geleerd kan worden van de waarnemingen, na enkele weken ben ik de details van een waarneming ook wel weer vergeten...
~Ruben~

HPM

Als je niet zeker bent of je weet helemaal niet wat het is kan je het op het forum vragen. Het beoordelen van je waarneming komt echt wel, maar je moet niet verwachten dat het gebeurt wanneer het jou het beste uitkomt, en zeker niet midden in vakantietijd.
Herman van der Meer

tuberdj

Dat doe ik ook zeker.
Maar misschien is er wel iets waarvan ik zeker dacht te zijn dat niet juist blijkt...
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat het moet op een moment dat het mij handig uitkomt... Was gewoon benieuwd...
Misschien handig om ook te zorgen voor continuïteit tijdens vakantieperiodes.
~Ruben~

HPM

Citaat van: tuberdj op juli 31, 2016, 18:41:43 PM
...
Misschien handig om ook te zorgen voor continuïteit tijdens vakantieperiodes.

Waarnemers zijn ook met vakantie. Ik begrijp de haast niet. Dat groene vinkje loopt echt niet weg.
Herman van der Meer

tuberdj

Jij snapt mij niet en ik snap jou niet... Geloof niet dat we het nog eens worden ;)
Ik wacht rustig af!
~Ruben~

HPM

Ik snap dat jij vindt dat het te lang duurt voor je waarnemingen worden goedgekeurd.
Maar ik snap inderdaad niet waarom dat zo belangrijk voor je is.
Herman van der Meer

tuberdj

Ik heb nooit gezegd dat ik dit 'belangrijk' vind. Maar volgens mij is het wel handig de boel goed bij te houden...
~Ruben~

KoenVerhoogt

Continuïteit is zeker handig,  maarja je tovert niet zomaar genoeg mensen met voldoende kennis tevoorschijn
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

tuberdj

Het is net waar je de grens van voldoende legt :p
Hoe meer mensen hun steentje kunnen bijdragen op hun niveau, hoe beter, lijkt me.
~Ruben~

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).