Hoofdmenu

Gele kamille?

Gestart door shevan, juli 30, 2016, 18:50:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

shevan

Ik ben opzoek naar de verschillende kamille soorten in Nederland.
Heb in de berm vorige jaar helemaal omgeploegd, dus goede kans op kamille planten.
Hier denk ik dat ik gele kamille ben tegen gekomen, klopt dat?

Groet, Ben

M.V.S

Gele kamille is correct
Groetjes, Marc

Rien Ondersteijn

Heb je die berm zelf omgeploegd Ben ?
Groene groe[n]tjes.Rien.

shevan

Nee dat heeft de gemeente vorige jaar gedaan. Ze hebben het spoor verbreed bonen gekapt, nieuwe bomen grplant. En toen ook alles om woelt. Zit nu propvol mooie wilde bloemen.
Groet, Ben

Rob Koelman

Citaat van: shevan op juli 30, 2016, 20:19:29 PMZit nu propvol mooie wilde bloemen.

Laat dat 'wild' maar weg. Ziet er uit als inzaaimengsel, dus allesbehalve 'wild'...
Met vriendelijke groet, Rob

shevan

Ik betwijfel sterk dat het ingezaaid is. Staan alleen bloemen in die ik ken als wilde soort. Verder lijkt het me ook stug dat de gemeente 'wilde' bloemen gaat in zaaien. Of is dat iets wat vaak gebeurd?
Groet, Ben

Rob Koelman

Citaat van: shevan op juli 30, 2016, 21:17:59 PMIk betwijfel sterk dat het ingezaaid is. Staan alleen bloemen in die ik ken als wilde soort. Verder lijkt het me ook stug dat de gemeente 'wilde' bloemen gaat in zaaien. Of is dat iets wat vaak gebeurd?

Bermen worden in ons land erg veel ingezaaid, ook met zgn. 'wildmengsels'...

Stond de gele kamille op deze locatie hier ook al voordat de gemeente de werkzaamheden had uitgevoerd?

Met vriendelijke groet, Rob

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.

shevan

Geen idee heb er nooit opgelet. Ze maaiende alles eerst ook helemaal kaal. Nu laten ze een stuk zijn gang gaan.
Groet, Ben