Hoofdmenu

Griel, "opslag mislukt"

Gestart door Ted van der Knaap, juli 27, 2016, 22:11:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

theomuusse

Het beste voorbeeld is deze: de waarnemer wordt naar huis gestuurd want de waarneming wordt niet opgeslagen.
De waarnemer denkt, ach sterf en voert niets meer in.
Weg waarnemer en vette pech voor het VT.

R Theo

Ted van der Knaap

Vanmorgen tijdens het invoeren van een metalen Zilvermeeuwring stuitte ik weer op een manco/opslag mislukt.

De vogel zat aan het eind van de Noorderdam in Hoek van Holland (http://waarneming.nl/waarneming/view/122997056). Toen ik de cursor op de exacte plaats zette nam ie de coördinaten niet over en verscheen de melding:
               " ! Meld vangsten in het buitenland in desbetreffende land"

Kon de invoer na controle niet verzenden, bij Plaatsbepaling: in het rood, "Svp invullen".

Heb de cursor naar het begin van de dam verschoven en toen nam ie de coördinaten wel over.
Vogel is nu wel opgeslagen maar niet op de juiste plek.

Heb even onderzocht (zowel in Firefox/Chrome/IE) hoe het met andere locaties is op grensgebieden en daar ook veel keer geen overname van de coördinaten.
Bv de Pier in IJmuiden en veel gedeelten aan de rand van de Nieuwe Maasvlakte pakt ie ook niet.

Is dit een manco van Google of instellingen van Griel?

Wil niet weer "zeuren" bij 't Vogeltrekstation maar zo worden wel onnauwkeurige meldingen in de hand gewerkt!

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Het is goed dit soort fouten wel te melden. Enerzijds zouden Nederlandse ringen altijd ingevoerd moeten kunnen worden. Anderzijds horen grenzen in elk geval niet bij de kust op te houden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Beste Ted,

Ik kan me een eerder geval herinneren van een mislukte poging om een vergelijkbare melding in Griel in te voeren. Volgens mij ging het toen om een melding op het strand van Vlieland.

Dit is een (forse) fout die te maken heeft met de instellingen van Griel.

Zowel vanuit de optiek van Hoek van Holland en Vlieland is er namelijk geen enkele onduidelijkheid over de exacte ligging van de officiële grens met België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Bovendien ligt deze officiële grens (vele) tientallen kilometers van het strand en/of een havenhoofd / pier (etc.).

Dit is overigens anders in het Eems-Dollard estuarium (een onderdeel van de Waddenzee), want daar is geen overeenstemming tussen Nederland en Duitsland over de ligging van de officiële grens tussen beide landen. In het Eems-Dollard estuarium is dus een flink gebied waarvan beide landen beweren dat het tot hun grondgebied behoort. Nederland en Duitsland hebben besloten hierover geen ruzie te maken, maar hebben een formeel Verdrag gesloten met afspraken over dit zogenaamde 'betwiste gebied'. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Eems-Dollardkwestie

Klaas

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Klaas van Dijk op augustus 31, 2016, 09:47:19 AM
Beste Ted,

Ik kan me een eerder geval herinneren van een mislukte poging om een vergelijkbare melding in Griel in te voeren. Volgens mij ging het toen om een melding op het strand van Vlieland.

Dit is een (forse) fout die te maken heeft met de instellingen van Griel.

Zowel vanuit de optiek van Hoek van Holland en Vlieland is er namelijk geen enkele onduidelijkheid over de exacte ligging van de officiële grens met België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Bovendien ligt deze officiële grens (vele) tientallen kilometers van het strand en/of een havenhoofd / pier (etc.).

Dit is overigens anders in het Eems-Dollard estuarium (een onderdeel van de Waddenzee), want daar is geen overeenstemming tussen Nederland en Duitsland over de ligging van de officiële grens tussen beide landen. In het Eems-Dollard estuarium is dus een flink gebied waarvan beide landen beweren dat het tot hun grondgebied behoort. Nederland en Duitsland hebben besloten hierover geen ruzie te maken, maar hebben een formeel Verdrag gesloten met afspraken over dit zogenaamde 'betwiste gebied'. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Eems-Dollardkwestie

Klaas
Klaas, volgens mij is je punt wel duidelijk en is verdere uitleg niet nodig. Graag hier op letten bij bijdragen in het forum en zeker met betrekking tot het onderwerp Griel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 30, 2016, 21:13:07 PM
Het is goed dit soort fouten wel te melden. Enerzijds zouden Nederlandse ringen altijd ingevoerd moeten kunnen worden. Anderzijds horen grenzen in elk geval niet bij de kust op te houden.

Met wat vertraging vanwege vakantie, hier de reactie van de applicatiebeheerder van Griel:

"Het probleem zit hem in dat de landkant van ee aantal kustlijnen niet goed aansluit op de zeekant.
Er zitten dus gaten in de kaart.
Wij zijn ons van dit probleem bewust, maar het is nogal een intensieve aangelegenheid om dit te herstellen.
Er is op dit moment geen andere mogelijkheid"


groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)