hoe in te voeren op waarneming.nl

Gestart door ivn-er Dick, juli 25, 2016, 14:54:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

ivn-er Dick

Enige tijd geleden deze schimmel gefotografeerd op een hondendrol in het Proosdijpark in Ede. Volgens een kennis van mij is dit een Mucor. Hoe kan/moet ik die invoeren als waarneming op waarneming.nl? Gr. Dick
IVN-er Dick

Melchior van Tweel

Zonder aan te geven of dit Mucor is of niet, heb ik Mucor geactiveerd voor NL. Deze soort hoeft niet te worden aangemeld bij de NMV omdat dit geen paddenstoel is.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ivn-er Dick

Het invoeren is gelukt, bedankt. Gr. Dick
IVN-er Dick

grietaf

Citaat van: Melchior van Tweel op juli 25, 2016, 23:21:15 PM
Zonder aan te geven of dit Mucor is of niet, heb ik Mucor geactiveerd voor NL. Deze soort hoeft niet te worden aangemeld bij de NMV omdat dit geen paddenstoel is.
Hoort dit spul dan wel bij de waarnemingen van paddenstoelen?? Nog even en dan moet er ook iets bedacht worden voor schimmel op oud brood en restjes kaas.....
Grieta.

HPM

Citaat van: grietaf op juli 27, 2016, 09:29:54 AM

...  Nog even en dan moet er ook iets bedacht worden voor schimmel op oud brood en restjes kaas.....
Grieta.

En op voeten.
Herman van der Meer

Melchior van Tweel

Citaat van: grietaf op juli 27, 2016, 09:29:54 AM
Citaat van: Melchior van Tweel op juli 25, 2016, 23:21:15 PM
Zonder aan te geven of dit Mucor is of niet, heb ik Mucor geactiveerd voor NL. Deze soort hoeft niet te worden aangemeld bij de NMV omdat dit geen paddenstoel is.
Hoort dit spul dan wel bij de waarnemingen van paddenstoelen?? Nog even en dan moet er ook iets bedacht worden voor schimmel op oud brood en restjes kaas.....
Grieta.
Tja, het zijn wel schimmels. Hoewel het geen echte paddenstoelen zijn, zou ik niet weten waar deze anders moeten komen...
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

grietaf

Citaat van: Melchior van Tweel op juli 27, 2016, 21:46:39 PM
Tja, het zijn wel schimmels. Hoewel het geen echte paddenstoelen zijn, zou ik niet weten waar deze anders moeten komen...
Gewoon bij de mensen zelf in hun map met "andere verschijnselen" of zo?
Grieta.

JW_2all

Er bestaan gallen die veroorzaakt zijn door schimmels. Die schimmels vormen zelf onder normale omstandigheden geen vruchtlichaam. Toch heeft het forum van waarneming die schimmels geplaatst onder de rubriek paddenstoelen, terwijl gallen veroorzaakt door dieren, vallen onder andere forumrubrieken.

Misschien moet het forum op waarneming anders ingedeeld, misschien zou de rubriek paddenstoelen een subrubriek moeten hebben voor schimmels zonder vruchtlichaam, al dan niet gal-veroorzakend, al dan niet slechts als mycelium determineerbaar? Met het risico van dubbelingen, uiteraard.
En misschien moeten de gallen veroorzaakt door schimmels, gewoon naar de gallenrubriek.

Blijf je zitten met Mucor en soortgelijke verschijnselen (subrubriek schimmels). En waarom niet ook broodschimmels? Ik herinner mij uit de studenten flat hele mooie.
Groet,
Jan

Melchior van Tweel

Er zijn m.i. te weinig vragen op het forum en te weinig waarnemingen om zon splitsing te rechtvaardigen. Zoals het nu gaat werkt het toch prima.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl