Leuke verbeteringen, heb hem net gedownload en ziet er goed uit!
Enige bedenkingen die ik heb:
Ik zie alleen waarnemingen die ik met iObs geüpload heb, niet degenen die ik met een andere telefoon met ObsMapp geüpload heb. Er zou een optie moeten komen om die ook te "downloaden".
De statistieken/ soortenlijst is een beetje verwarrend als je in het buitenland geweest bent:
De online portalen Waarneming.nl, waarnemingen.be en observation.org hebben elk een aparte lijst met aantal soorten die je gezien hebt in respectievelijk BE, NL, rest van de wereld. In de nieuwe iObs zie je echter alle soorten die je in die periode met iObs hebt ingevoerd. Op zich leuk, want het ontbreken van die optie is een groot gemis op de online portalen. Alleen zou je moeten kunnen filteren op land, of zou hij moeten aangeven hoeveel soorten je gezien hebt per land. Anders ga je verkeerdelijk denken: "wow al 400 vogelsoorten gezien in België dit jaar", terwijl 250 ervan uit Zuid-Amerika waren.
Nog een pluspunt: mapjes in je soortgroepen! Super handig als je in meerdere landen of talen ingeeft, maar niet steeds verkeerd wil klikken bij het ingeven thuis. Alleen de uitwerking kan nog beter. Het zou logisch zijn als je een lijst verplaatst naar een mapje. Nu komt hij gewoon bij in een mapje, maar verdwijnt hij ook uit het mapje als je hem uit te algemene lijst verwijderd
Een grote stap vooruit voor iObs, welke zeker het beste werkt van alle mobiele apps, maar nog wat achterloopt op ObsMapp wat mogelijkheden betreft. Keep up the good work!