onbekende loop(?) kever

Gestart door dinslage, juli 13, 2016, 19:31:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

dinslage

Hoi allemaal,

een collega kwam met deze foto aanzetten. Ik vermoed een loopkever, maar ik heb geen idee welke. De foto is in oostenrijk gemaakt.
Weten jullie welke soort dit kan zijn?

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

Groet Erik

arpwifi

Mooi: Een Carabus - maar ik denk dat je met zo'n foto een hele goeie expert voor Europa nodig gaat hebben voor een naam die niet een wilde gok is ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Douwe van der Ploeg

Ik denk dat intricatus wel een goede optie is..
Douwe van der Ploeg

dinslage

Die lijkt er wel verdacht veel op inderdaad. Bedankt voor jullie reacties!

arpwifi

Jamaarja - ken jij ook echt van alle soorten die in AT en aangrenzend voorkomen alle varianten qua kleur en dekschildsculptuur? Ik alvast niet en ik betwijfel ook of ik makkelijk voor allemaal complete info zou kunnen vinden .. vandaar voor mij  :-X
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Douwe van der Ploeg

Nee, vandaar dat ik zeg dat het een goede optie is, niet dat het m is ;)

Ik heb uiteraard wel verder gekeken dan m'n neus lang is (terwijl ik een hele mooie neus heb, al zeg ik het zelf), op Faunaeur gechecked wat bekend is van Oostenrijk, daar allemaal eens plaatjes van bekeken (van betrouwbare sites..) en de sleutel op coleo-net bestudeerd, en dit was de enige die ik voor zover ik kon zien volledig vond passen.
Douwe van der Ploeg

arpwifi

Dan heb je er meer werk van gemaakt dan ik  ;D  Wel even gekeken op FE en zag zoveel waar ik geen idee van heb, dat ik er geen zin meer in had - vooral ook wetende dat veel van die soorten ook week sculptuurvarianten hebben waar ik toch geen gehakt van kan maken. Is voor mij ook een beetje het probleem met Carabus ... foto's van Carabus xyz uit regio A hoeven totaal niet representatief te zijn voor dezelfde Carabus xyz uit regio B, dus wat vergelijk ik dan als ik de info over al die regionale varianten niet bij elkaar heb .... pfffffffffff ... Carabus ... mooie beesten hoor, maar  :wacko:
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]